HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl i New York (Manhattan)?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/03/17 :  08:00:51  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Kommer att befinna mig på Manhattan under vecka 13. Någon som känner till några bra vinylbutiker med nytt och/eller begagnat?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2010/03/17 08:01:09

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2010/03/17 :  21:25:53  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Prova att gå hela Bleeker Street. Där finns ett antal affärer som säljer begagnat. Om man står i korsningen Bleeker St - Carmine St så ser man två butiker samtidigt, "Bleeker Street records" och "House of old rare records".

Gå också St Marks place i East Village. Där finns en bra affär på höger sida om du går österut (Rockit Scientist Records).

Här har du en länk till affärer som säljer begagnat i NYC:
http://www.yelp.com/search?find_desc=used+cd&find_loc=New+York%2C+NY

Jag ska själv dit igen den 6 maj men jag vet inte vilket veckonummer den veckan har. Det borde vara senare än när du ska dit.

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net

Edited by - Eddie on 2010/03/17 21:28:59
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2010/03/31 :  22:13:59  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Skit i att svara då, Vox...

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/04/02 :  19:05:42  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Skit i att svara då, Vox...

Har tyvärr inte uppfattat någon fråga från din sida.

Hur som helst är jag precis hemkommen från NY utan några skivor i bagaget. Hittade ett antal mycket trevliga butiker, men priserna var högre än i här hemma i Sverige.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2010/04/03 :  09:22:10  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Bra tips, Eddie!

quote:
priserna var högre än i här hemma i Sverige

Jämför man verkligen äpplen med äpplen då

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/04/03 :  15:33:55  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Jämför man verkligen äpplen med äpplen då

Överlag var shoppingpriserna i NY både upp och ner. Köpte t.ex. löparskor för mindre än halva priset jämfört med exakt samma märke och modell som här i Sverige. Samma sak med jeans.
Både CD och vinyl kostade lika eller mer än i Sverige. Begagnatmarknaden på vinyl var enorm i de butiker jag besökte, men priserna var höga. Troligen inte samma pressar som finns här, men priskillnaden var för stor för att jag skulle handla. Hittade bl.a. "Bob Dylan at Budokan" begagnad för $50. Köpte den begagnad för 50 SEK i butik i Sverige förra året.
Hade planer på att köpa en I-touch (8GB). Butikspriserna låg på $200 plus skatt. Hittade ett par butiker som påstod sälja för lägre pris $150 - 180, men de var "sold out".

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2010/04/04 :  10:22:09  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Ajdå!
50$ ska man inte behöva ge ens för en WLP av Budokan.
http://cgi.ebay.com/BOB-DYLAN-At-Budokan-double-LP-NM-promo-w-poster_W0QQitemZ350313053273QQcmdZViewItemQQptZMusic_on_Vinyl?hash=item519048fc59

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000