Author |
Topic |
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7956 Posts |
Posted - 2010/07/09 : 02:50:55
|
Måste göra ett ryck med det här bygget snart innan det passerar bäst före-datum och försvinner i glömska. Tror det här kan bli riktigt bra (utan tillägget "för pengarna"). Både PL36 och PC86 elektriskt sett enormt fina rör och Edcors järn har jag bara hört och läst gott om (även där utan "för pengarna"). En enkelt och okonstlad klass A-koppling baserad på dessa komponenter och en lågimpedant nätdel borde ge ~10 väldigt behagliga watt. Fasdelaren har jag fortfarande inte riktigt funderat ut i detalj än men det lutar åt en LTP med grus-konstantström i "svansen". |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
Gastone
Member
373 Posts |
Posted - 2010/07/09 : 10:51:45
|
Kan inte låta bli att avundas de som har en skattgömma hemma och plockar delar till sina projekt. Jag har en hel 3:a med prylar, men där finns aldrig nåt som passar ... ska kanske byta inriktning och bli skrothandlare istället.
Kör så det ryker, Fuling , nää, föresten det får vi inte hoppas att det gör ... |
/Anders Bygger: Rök på balkongen..
|
|
|
Fuling
7956 Posts |
Posted - 2010/07/09 : 17:37:16
|
Har man bara passerat en viss gräns så blir man liksom självförsörjande på skrot, kan inte riktigt förklara hur det funkar men ibland för jag nästan för mig att prylarna parar sig med varandra och förökar sig när ingen ser... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
pix
200.000-klubben
4175 Posts |
Posted - 2010/07/09 : 21:08:56
|
När man går på stan, tittar upp på en gammal vägskyllt, och utan att ens reflektera över det onormala i att man tänker; "fiiiiin frontpanel, den där skulle jag behöva" Behöver man söka hjälp då? /Pix
|
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
|
|
Fuling
7956 Posts |
Posted - 2010/07/09 : 21:21:12
|
quote: Behöver man söka hjälp då?
Nja, jag brukar nöja mig med att gå hem och hämta behövliga verktyg
Sitter för övrigt och löder i skrivande stund, hela fyra motstånd har kommit på plats sen snön smälte.
|
Edited by - Fuling on 2010/07/09 21:22:28 |
|
|
Topic |
|