HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl i London
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lars
Member

461 Posts

Posted - 2010/03/14 :  22:58:41  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Skall till London i Påsk.
Kan någon tipsa mig var man köper vinyl i London.
Både nytt och beg är av intresse.

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/03/15 :  07:53:55  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Portobello road ligger inte långt från centrum och där ligger affärerna tätt. Finns HMV mitt inne i city o de har en bra vinylsortering. Du kommer att hitta massor med lp! Jag var även i de kvarter där det förekommer prostitution/missbruk och där fanns också flera helt ok affärer. Jag letade upp dessa ställen på plats och det gick utmärkt alla låg på promenadavstånd från Londons centrala delar.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2010/03/15 :  09:10:54  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Från HMV på Oxford street går man bara tvärs över gatan och in på Poland street(Phonica records) eller Berwick street där det finns massa vinylbutiker. Mycket är dock inriktat på dansmusik men det går att hitta allt möjligt.

Lycka till
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2010/03/15 :  10:14:53  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Jag brukar vandra runt i Soho, finns mycket både begagnat och nytt i butiker med vinyl där. Låt dig inte skrämmas av att Soho är känt för prostitution osv, det är bara vissa punkter som är utsatt för detta, övriga Soho är mycket trevligt!
Tyvärr är priserna inte alltid de bästa men det finns en del godbitar som kan vara svåra att få tag i här, särskilt om man är ute efter begagnad uk press.

# Jon
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/03/15 :  13:52:07  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
HMV på Oxford Street är som sagt en bra start för mer "kommersiell" utgivning, dessutom är det faktiskt en kul affär att gå runt och titta i då den är så pass stor (jag är nog där en gång i månaden eller så).

Sen kan jag bara hålla med om vad som redan sagts om Soho, större delen av Soho är helt "normalt" och inget att oroa sig över ens på kvällsitd (förrutom de normala försiktighetsåtärderna som man alltid ska tänka på när man är i en storstad), de flesta märker nog inte ens att de kommit in i det "ökända" Soho om de är ute och går i city.
Soho är ju faktiskt en rätt stor del av centrala London.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/03/15 :  15:59:49  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
quote:
i de kvarter där det förekommer prostitution/missbruk

Mao större delen av London.

Det finns ett par beg. skivlådor på Essex Road. Om du tar tuben till Angel och går norrut på Upper Street så kommer du till Essex Road efter 200m. På höger sida uppåt gatan finns butikerna.

Rough Trade East, http://www.roughtrade.com/site/content.lasso?page=east.html har en hel del. Passa på att ta en titt runt Spitalfields Market om du ändå är där, om inte annat kan man hitta lite schysst käk och med riktig tur så spelar Hackney Colliery Band för dig.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2010/03/16 :  20:17:34  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
kolla in "Camden", finns några.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2010/03/16 :  21:48:26  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Tack så mycket för all info.
HMV verkar vara störst så jag börjar med den.

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/03/29 :  14:50:40  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Av en slump hittade jag ett par till i helgen. Apful länk, jag vet

http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=hanway+place&sll=51.516882,-0.131407&sspn=0.0024,0.004823&ie=UTF8&hq=&hnear=Hanway+Pl,+London+W1T,+United+Kingdom&z=16&iwloc=A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000