HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tips på stativare för runt 2000:- sökes
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/12 :  11:35:37  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jo, brorsan vill ha ett litet projekt och tänkte sig "ett par stativare som funkar BRA till musik för någon tusenlapp".
Jag vet att det är en ganska luddig specifikation men vad kan man säga? Det ger ju en möjlighet till en massa alternativ iallafall.
Sub har han och musiken som spelas är allt från hårdrock till winnebäck och lena Ph (de två senaste av sambo och slangdotter)

Nåja, är det någon som har nått förslag på lämpligt projekt? Mina idéer slutar vid att kolla Zaphs sida men det skadar ju inte med något som är byggt här på forumet.


Ett annat alternativ som jag inte har kollat med brodern är att slakta hans proac-kloner som står och samlar damm. Kan man kanske göra nått bra av dem?

.....where the music comes to die.

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2010/03/12 :  12:21:33  Show Profile Send Schmutziger a Private Message  Reply
Varför inte Bosso-Mupps om han ändå ska dela med sub?
ca 500:- för komplett par, äckligt prisvärda
http://lts.a.se/Portals/0/artiklar/Mupps.pdf
element köps från europe-audio.com el dyl. för 150:- st.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2010/03/12 :  18:49:28  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Hej, jag hade länge Tangent Evo E5. Små högtalare med förvånandsvärt bra ljud. Mycket prisvärda tyckte jag. Fick nu se att du förståss menade egenbygge.

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2010/03/12 18:50:58
Go to Top of Page

dsv
Member

113 Posts

Posted - 2010/03/12 :  21:45:39  Show Profile Send dsv a Private Message  Reply
Jag funderar på att bygga ett par Mupps. Är det någon här som hört dem?
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2010/03/13 :  08:42:13  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Varför inte spisa musik på proac klonerna direkt? De ska ju vara bra påstås det...

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/13 :  09:05:38  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Angående klonerna så är det helt enkelt så att han vill ha ett projekt och stativare har han plats till. Klonerna ska nog få sig en övergång i samband med ett ev husköp.

Så, inga fler förslag? Ingen här som har knåpat ihop nått? Jag tycker mig minnas några stativare med tangband och diskant på en diyträff för några år sedan.

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2010/03/13 09:08:51
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2010/03/13 :  09:21:50  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Det här kan kanske vara ett alternativ, ett flertal byggda med nöjda användare som resultat,även någon forummedlem.
http://www.seaside.se/~manoviia/kit1.pdf

Elementen:



Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/13 :  09:45:39  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag kom på vilka jag tänkte på. Det var de där stativarna Acme hade med runt -04, -05. Fanns det nån senare version på det filtret tro?

Ingvar.
Ha!
Jag glömde att vi har er i grannbyn ju. Ska ta en titt.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2010/03/13 :  09:49:30  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Ni som har hört den diskanten (Beyma T2030?)är den bra? Har en stativare med SEAS 19TAF/D och som jag aldrig gillat riktigt fullt ut. Nu är en av diskanterna trasig efter en liten olycka och är inte riktigt 100 på att köpa en ny likadan. Är ute efter en 8ohms diskant (12dB 3000Hz)o har sneglat lite Beyma alt Morel.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000