HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Glapp i signalkabel på Rega P3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/03/10 :  17:53:57  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Jag har problem med en begagnad Rega P3 som jag fick hem idag. Det verkar som att det är glapp någonstans i signalkabeln. Antingen inne i tonarmen, eller någonstans i själva den yttre kabeln. Jag hör bara ljud ur höger kanal, förutom när jag vickar lite på signalkabeln då kommer vänster kanal in och sprakar lite då och då.

Någon som haft detta problem eller har ett förslag på vad jag ska börja med? Var kan felet sitta? Hur ser det ut inne i tonarmen?

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/03/10 :  18:20:54  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Hmmm... har gått runt och svurit i en timme och slog sen på vinylspelaren igen och nu glappar den inte alls. Låter helt fantastiskt. Den ville väl göra mig glad! Jag har inte rört i något alls...

Nå jag får väl låta bli att peta i något och ta tag i problemet om/när det dyker upp igen.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/03/10 :  21:18:40  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Skumt.
Skönt att det löste sig, bara att hoppas på att eländet aldrig kommer igen.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/03/11 :  09:31:36  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Jag var lite smått folkilsken ett tag igår, man kan bli det ibland när man pysslar med vinyl för det finns så mycket som kan strula. Men nu fungerar det och jag hoppas att det fortsätter så! När vinyl låter bra är det ju trots allt oslagbart!

Jag kan förresten tillägga att Rega P3 verkar vara allt det jag tidigare saknat i mitt vinyl-lyssnande. Den kanske inte presenterar alla detaljer på ett hyperexakt sätt, men vilket otroligt driv den har! Eftersom jag mest lyssnar på hårdrock är det mest det jag tidigare saknat. Min Pro-Ject kan kännas alldeles för tillbakalutad och mesig när man spelar musik med mycket tempo!

Rega P3 + Ortofon 2M Blue = SANT
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/03/11 :  09:49:33  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Åhh, det låter som att det ska bli en Rega här med så småningom då

Så PU'n låter okej nu?
Jag undrar delvis för att det ju är en sådan som jag själv har ställt in siktet på.

Då behöver du bara fler vinylskivor!
Du vet var dom finns va?


Helvetets Port, Portrait, Dissection, Sabbat, Wolf osv...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/03/11 :  10:49:50  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
PU:n låter mycket bättre på Regan än vad den gjorde på Pro-Jecten. Inte för att den låter dålig på Pro-Ject, men kombinationen var kanske i "ljusaste" laget. Kombinationen med en lite varmare/mörkare Rega spelare med bra driv samt en något ljus och detaljerad PU som Ortofon verkar vara mycket bra! Synergieffekter!

Rega P3 brukar ju ofta rekommenderas i trådar när man söker skivspelare lämpliga till hårdrock, och jag tror jag förstår varför. Blev mycket lufttrummor igår när jag hade fått spelaren att fungera!

Jodå jag vet vars det finns vinyler att hämta, men de flesta av de du räknar upp har jag redan på vinyl! Förutom Wolf då, för det är tråkmetal...
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/03/11 :  13:07:53  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Wolf > Helvetets Port


Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/03/11 :  13:43:55  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Helvetets Port köpte jag på vinyl direkt den släpptes för något år sen... bäst sen Heavy Load! Synd att den släpptes på CD också, det var ju bara meningen att den skulle komma på vinyl! Men den blev väl så populär!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000