HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Service på / renovering av Sonab anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/02/27 :  21:03:38  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Var hemma hos en kompis till svärfar, som bor utanför Uppsala, idag visade sig att han hade jobbat på Sonabfabriken när det begav sig på 70-talet. Utrustningen bestod av ett par mycket snygga OA-14, han hade själv plockat ut två lådor på fabriken med matchande faner, en r4000 samt en skivspelare (glömde kolla exakt vilken ).

Nu hör till saken att hans skulle vilja renovera högtalarna. Han bytte baselement på dom på någon butik i Solna (möjligen HiFi-kit på tidigare lokal?) för ca 10 år sedan men funderar nu på att dels uppgradera basarna igen samt även delningsfiltrena till modernare snitt (SSC-har ju tagit fram nya filter till dessa högtalare).

Dessutom är det tydligen problem med stärkaren, varför han inte längre hade anläggningen igång, det sprakade när han vred på balansen samt något mer som jag inte fick riktigt klart för mig.

Frågan är vart ska han vända sig i Uppsala/Stockholmsområdet finns det någon firma/privatperson med god renommé som ägnar sig åt dylika renoveringar av högtalare samt fixar med elektroniken som jag kan rekommendera honom att vända sig till?
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000