Author |
Topic |
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 10:21:16
|
Tackar för alla bilder huzze! Perfekt att kunna följa mässan på detta sätt då jag själv inte är på plats detta år. |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 17:17:23
|
jag ser inga bilder, bara en logga därdet står "upgade to Pro to day"
Under står Photobucket.
vet någon vad det är för fel, eller vad jag behöver göra för att få bild ?
tacksam för hjälp |
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 17:18:49
|
Då har man använt max trafik (bandbredd) man har till kontot inom en viss period. |
Driver sajten component.se. |
|
|
Downil
Member
80 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 17:19:42
|
Samma problem med bilderna här ed. |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 18:53:31
|
Ja, många visningar under en kort period, så stryper Photobucket visningen av bilderna. De kommer tillbaka när trafiken lugnat sig.
Trots allt många bilder och uppslängda fort för er skull.
Gick in o kolla, maxtrafiken är 10Gb/månad, så jag har för er skull uppgraderat till Pro i en månad, så förhoppningsvis är bilderna snart uppe igen. |
|
|
jonas_gbg
Member
336 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 19:27:57
|
Tack huzze för bilder och Pro-uppgraderingen! Nu syns bilderna igen |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 19:48:40
|
Kul att du delar med dig av bilder tagna från mässan
Men hade du tid att lyssna då? Du måste ha farit runt som en skållad råtta Jag såg dig inte, trots att jag tittade ner i golvet ibland för att inte trampa på kablar, spotlights och tokiga fotografer Hade varit kul att fått en fika ihop, men du hade fullt upp förstår jag nu
Kul med alla bilder, tack |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
huzze
10180 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 20:19:37
|
Ja Pro i en månad för $2.99 tycker jag att forumet är värt!
Jadu ByZan man kan ju säga som så att jag snittade 5 minuter i varje rum utom de två rum jag missade helt. Ultimate som tydligen var svårt att tajma samt Audiovector som jag numer tycker verkar vara ett fast stående inslag. Om jag hann lyssna något? Egentligen inte, jag gick på mässan för att fota, så i många rum fotade jag under mellansnacken för att sen pysa när de började spela. De få lyssningsintryck jag fick var oftast längst bak eller långt ut på ena sidan, så jag fick inte alls samma uppfattning om ljudet som de som satt på parkett. Däremot fick jag ändock känslan att de lyckats bättre i år än tidigare, så jag hoppas att alla som ville höra någon speciell utställare fick det under goda förhållanden. Jag gick med en kompis som mest tycker det är kul att se exotiska saker och han hann nog lyssna lite mer än jag som mest hoppade groda så att låren gör sig påminda idag. Därför var jag heller inte närvarande vid forumfikat, då blev jag bjuden på lunch på Stortorgskällaren i Gamla stan.
EDIT: Några rum varvade ju anläggningar, så där hade jag inte en chans att lyssna, för jag gick bara varvet en gång. Å andra sidan var det enklare då att fota det som för tillfället inte demades. |
Edited by - huzze on 2010/02/14 20:34:27 |
|
|
bing
Member
130 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 20:22:19
|
När man ser alla underbara bilder så önskar man att man prioriterat annorlunda |
alla öron är olika |
|
|
huzze
10180 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 20:32:11
|
Hoppas det kommer underbara bilder också
Men tack för allt beröm. |
Edited by - huzze on 2010/02/14 20:32:40 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 20:41:18
|
Jag kan på en gång säga att jag också har rätt usel koll på alla prylar då det inte blev riktigt som jag tänkt mig. Den ursprungliga planen var att vara på plats vid öppning, men av flera anledningar blev så inte fallet... Bilderna är inte heltäckande heller, men huzze har ju tippat av en hel långtradarlast så det må väl vara hänt. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 20:41:29
|
Först ut är rummet som Transient Design, Akkelis Audio, Entreq och Halcro/Vivid Audio huserade i.
Högtalarna var genomgående Vivid Audio. CD-spelaren är AMR. I bakgrunden syns en av många vandrande vålnader som man kunde fånga på bild på mässan.
Jag ser dubbelt :
Inte helt oväntat var det rör inblandat när Akkelis var inblandad:
Och vinyl..
Längs väggen fanns ett bord med diverse mindre apparatur. Längst bort skymtar Transient Designs vinylsvarv.
|
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 20:50:06
|
Hmm...
Vivid Audios största och dyraste skapelse:
De drevs av Halcrosteg, här i mer genomskinligt utförande än vanligt:
(Jo, LED-ljus ser jättefräsigt ut så länge man inte försöker plåta. Hej och hå vitbalans för två... )
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:12:36
|
Vi tar och går ett varv i KEF/Chord Electronics/Chord-rummet:
Elektroniken i den höga delen av racket är REGA så jag gissar väl på att det andra är Chord:
En rad KEF-högtalare. De två i mitten är ur iQ-serien:
Stapel med Cyrus och stativare ur KEF C-serien:
Rega-prylar, jag gissar på Planet och Mira. Högtalarna skulle kanske kunna vara R1?:
Aldrig sett förut:
Det fanns ytterligare någon uppställning mindre uppställning med golvare, men den har jag ingen bild på.
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:18:19
|
Inne hos HiFConsult glänste det friskt på ena sidan rummet. Burmester med andra ord:
Kablaget är som synes, och inte helt oväntat, Transparent.
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:27:03
|
På andra sidan HiFiConsults rum var det högtalarna Vienna The Music och några Thiel. Till detta var Pass Labs-förstärkeri, rörsteg från VTL och digitalspelaren Bladelius Embla kopplat. Även här skymtar det Transparentsnokar:
Vienna till vänster och Thiel till höger:
|
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:44:13
|
Började med Ultimate Sound och TAD
Välkänd demomästare
Och Jörgen...
Egenutvecklade monoblock på 300W i 8 ohm, 600W i 4.
Egen CD-spelare med extraordinärt exakt klocka
Det spelades även med "oändligt" hög uppläsning
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:45:02
|
Vi tar och sticker in huvudet hos PL Audio också. Enligt skylten på golvet spelade man på Focal 1028BE, Bel Canto-elektronik och Siltech-kablage. Det bör betyda det vänstra racket:
Rummet var fullknökat med allehanda elektronik längs väggarna:
Det stod ytterligare prylar till höger om högtalarna på första bilden, men det kom inte med.
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:48:24
|
Hos High Fidelity/Linn såg det ut så här:
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 21:51:50
|
Inne hos Canseda stod Cantons värstingar uppställda:
Några mindre varianter fick stå och vila sig lite:
Huvudet ingår alltså inte när man köper högtalarna.
|
|
|
Lindell
Starting Member
6 Posts |
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 22:18:04
|
När ångan ändå är uppe så är det väl lika bra att ta en titt och Audio Nord också.
Wilson Sasha och en massa elektronik ():
Sonus Faber med Moon-elektronik:
Brinkmann Integrated i genomskinliga kläder:
Aestetix Rhea:
Sonus Faber igen:
Radioapparaterna är Tivoli, men om allt det andra är det också vet jag inte:
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 22:20:30
|
En bild från Audioactives rum:
|
|
|
huzze
10180 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 23:00:15
|
Så de fick ta bort Copland-spelaren. De hade jordproblem med den när jag var där, vet inte om den fått sig en kyss eller om det var mismatch.
quote: (Jo, LED-ljus ser jättefräsigt ut så länge man inte försöker plåta. Hej och hå vitbalans för två... )
Där var jag fräck och rullade den nedåt när jag tog mina bilder
Bra klass på bilderna ztenis & PP
Uppenbarligen missade jag Linn-rummet oxå...
En annan trend förutom rött är toppmatade spelare. Den ena med lyxigare känsla än den andra. Bel Canto med skivan synlig & Stello med spelning möjlig med öppen lucka. |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2010/02/15 : 10:30:38
|
Det här vet jag varken vilket rum eller vad det är på bilden ( igen). Kom på att det är System Fidelity:
Atlas Cables tydligen i alla fall.
|
|
|
Topic |
|