HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Trasig förstärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ambientzz
Starting Member

43 Posts

Posted - 2010/01/13 :  14:58:20  Show Profile Send ambientzz a Private Message  Reply
Tjo

Har köpt en billig kina-förstärkare(Lepai) som jag ej får att fungera. Provat både med 12V batteri och diversa 12V-elimiatorer. Finns ingen säkring på den heller som skulle kunna ha gått. Nån som finner felsökning roligt kan få glädjen att kolla vad som är fel
Jag åker runt lite överallt i sverige men kan även posta den om önskas.

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/01/13 :  21:07:16  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Mera info. Vad är det för förstärkare ? Hemma, bil ? Modell ?
Vad händer ?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7945 Posts

Posted - 2010/01/13 :  21:27:40  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Om det är ett bilslutsteg så kanske det behöver en remote-anslutning för att starta upp?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

ambientzz
Starting Member

43 Posts

Posted - 2010/01/14 :  15:56:47  Show Profile Send ambientzz a Private Message  Reply
Det är en ----> http://cgi.ebay.com/Lepai-TA2020-Class-T-Amp-Mini-Stereo-Amplifier-Adapter_W0QQitemZ250554838877QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a563b6f5d
Det händer inget. Ingen respons alls. Jag impulshandla den för länge sen och hade nästan förträngt den, men prova den för första gången nyligen utan nåt resultat.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/01/14 :  19:11:20  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Oj, svårt att säga.. Har du lyft på locket och tittat ? är du mätkunnig så du kan kolla så du har ström in ?

Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2010/01/14 :  23:45:21  Show Profile Send silvervarg a Private Message  Reply
Såg att du bor i Norrköping, och det borde väl finnas en del forum-medlemmar där. Om du har vägarna söderut till Linköping så kan jag titta på den och se om det är något enkelt fel.
Dock kan jag behöva ha den några dagar i så fall eftersom jag normalt bara har möjlighet efter att barnen har somnat.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/01/15 :  08:29:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Visste inte man kunde få en fungerande förstärkare för en hundring.
Fast den fungerade visst inte ändå.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ambientzz
Starting Member

43 Posts

Posted - 2010/01/15 :  16:50:25  Show Profile Send ambientzz a Private Message  Reply
RuneStone: Är inte vidare värst på att mäta. Har gjort en snabb okulär besiktning men såg inga direkt uppenbara fel.

Silvervarg: Jo jag åker förbi/genom/till Linköping flera dagar i veckan. Ge mig en adress så kan jag dumpa av den där. Ta den tid du behöver.

Bernt Jansson: Jo man för vad man betalar för.... Skulle ha den till en "festival-stereo" så ville ha nåt som inte drog mer än nån ampere.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/01/15 :  17:44:23  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Har du någon gång varit på Swedenrock ? längst bort på campingen brukar vi bo, där har vi "Grogg-injected suicide HiFi". Ett litet stereobygge jag gjorde för ett par år sedan, drar nästan inge batteri alls och spelar bra högt, dock med en hel del dist, men vafan. Festival e ju festival, de ska låta skit

Go to Top of Page

ambientzz
Starting Member

43 Posts

Posted - 2010/02/12 :  17:29:51  Show Profile Send ambientzz a Private Message  Reply
Vi omformulerar. Nån som vill ha en trasig förstärkare. Kan skicka den mot fraktkostnad.
Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2010/02/12 :  17:50:08  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
17 kan inte låta bli.. Är arbetslös så tid finns.. Tar den om det finns kvar!

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

ambientzz
Starting Member

43 Posts

Posted - 2010/02/13 :  12:06:16  Show Profile Send ambientzz a Private Message  Reply
gott PM:a adress så ska ja kolla va det kostar att skicka
Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2010/02/18 :  11:08:05  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
Fick ett paket igår med en död Lepia

Kopplade in den till trafon nu o konstaterade att det var död, inte en uA ström.. Skruvade isär den o kollade lite snabbt på lödningarna, allt såg bra ut, mätte på strömbrytaren död, bytte till ny o vola lyser!

Ska koppla in det till mina piPar o se(höra) hur den låter

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

ambientzz
Starting Member

43 Posts

Posted - 2010/02/18 :  13:57:18  Show Profile Send ambientzz a Private Message  Reply
gott. hoppas det funkar bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000