HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 squeeze server och inställningar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ud
Member

894 Posts

Posted - 2009/12/31 :  09:53:14  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
Jag har 2 SB3 (en vit och en svart) som uppför sig olika trots, vad jag kan se, lika inställningar.

Jag hade 7.3.3 installerad på en dator och då fick jag inte till skärmsläckaren på svart.
Vilken inställning jag än hade hoppade den aldrig till "nu spelas" om mantrycker pil bakåt när skärmsläckaren aktiverats, utom om jag tryckte på knappen "now playing".

Laddade hem 7.4.1 och installerade på en annan dator med resultatet att svart fungerar som jag vill,
men inte vit, som gör lika som svart gjorde tidigare.

valen "nu spelas" och "hoppa till nu spelas" uppför sig lika.

Är det någon annan inställning jag missat eller vad kan det vara för fel

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/12/31 :  16:06:50  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
i serverinställningarna kan du få spelarna att uppföra sig olika med olika menyinnehåll osv, kolla där.

http://iptilldinserver:9000 klicka längst ner till höger för inställningar/settings och under andra fliken spelare/player finns bägge spelarna och dess inställningar.

Under sista fliken "information" kan du också kolla om du har samma firmware på dina SB:ar..

posta hur det går.

(inställningsmöjligheterna är oerhört många, så det är lätt att pilla bort sig, men man få dom att se ut precis som man vill)
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2009/12/31 :  21:28:21  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
Det är ju det som är problemet, att jag har samma inställning på spelarna, men att dom uppför sig olika.
Och att felet flyttade till andra spelaren med 7.4.1.
Firmware är samma då dom uppdaterades automatiskt med serverbytet.

quote:
få dom att se ut precis som man vill

Nä, det är ju det jag inte får till

Dessutom får jag inte till "sleep" att fungera.
Den envisas med att tona ner sista minuten innan den stänger av,
inte som gamla slim server som funkade som den skulle.

Go to Top of Page

benekm
Member

132 Posts

Posted - 2009/12/31 :  22:47:27  Show Profile Send benekm a Private Message  Reply
Det är mycket strul med logitech squeezebox.
Jag har en duett som jag tidigare har kört trådbundet, nu funkar det inte hur jag än gör.
Dessutom kommer jag inte åt mysqueezebox.com.
det spelar ingen roll att jag skaffar nytt lösenord, vilket jag har gjort åtskilliga gånger, jag kan helt enkelt inte logga in.

Servicen från logitech är under all kritik och vore det inte för att det är en häftig pryl så hade jag kastat ut skiten för länge sedan.

Det är nog den sista logitech produkt jag införskaffar.
Jag har ungefär lika mycket strul men en logitech dinovo edge tangentbord.

Det skall oxå sägas att jag har stor datorvana och brukar fixa det mesta, men det gäller således inte dessa prylar...

-En gång är en gång, två gånger är en gonggong
Go to Top of Page

skäggåke
Member

90 Posts

Posted - 2010/01/01 :  00:06:12  Show Profile Send skäggåke a Private Message  Reply
Har också problem med min duet.
Det började efter bytet till 7.4.1
Den tidigare programvaran funka bra. :(
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2010/01/01 :  10:37:14  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
quote:
Det skall oxå sägas att jag har stor datorvana och brukar fixa det mesta, men det gäller således inte dessa prylar...

Tack!
Det stärkte självförtroendet.
Jag har jobbat med datorer sen IBM kom ut med sin första 1980 (lr var det 81?) och vanligtvis fixar jag oxå det mesta men detta har jag inte heller lyckats med

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/01/01 :  11:38:38  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Det är mycket strul med logitech squeezebox

Jag har inga som helst problem med min tre SB.

Jag har valt att inte uppgradera mjukvaran så snart det finns en ny tillgänglig utan avvaktar tills de är rikttigt avbuggade av andra användare.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/01/01 :  14:08:37  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag kör numera beta 7.4.2 för att bli av med det problem jag hade.
Brus mellan låtarna när jag spelar AIFF-filer.
De hade glömt bort att skala av metadata innan filerna spelas upp. Nu vet jag alltså hur meta-data låter och det kan jag vara utan.
Lite irriterande att så enkla fel slinker igenom och att det tar så lång tid att åtgärda.
Jag borde veta bättre än att vara så snabb med uppgraderingar, hädanefter skall jag följa Vox råd.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/01/01 :  14:10:17  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
7,4 gav mig en hel del huvudbry när den kom, det krävdes en ren install av squeezeboxserver för att få till det. Dvs avinstallera ALLT och radera inställningsfiler osv. 7.4 var lite buggig när den kom och mycket är väl fortfarande lite struligt. Att gå tillbaks till 7.3 ett tag till är inget alternativ? (det gjorde jag under en period)

Det är oerhört frustrerande när det inte funkar, men när det gör det så är det underbart.
Go to Top of Page

rambler
Member

93 Posts

Posted - 2010/01/01 :  14:36:17  Show Profile Send rambler a Private Message  Reply
kör sb igenom netgear duo nas med 7.4.1
kanske har tur eftersom inget strular,,,,,, funkar klockrent
kör alla prylar med fasta ip-nr igenom min router verkar funka bäst
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/02/07 :  19:34:32  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Låter spännande, min sb fungerar utan problem och nu ska jag installera 7.4.1 och se hur det går....
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/07 :  20:41:40  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Inte heller min duett funkar efter uppdateringen. Körde trådlöst, nu kör jag inte alls- orkar inte. Den gamla versionen funkade smärtfritt. Tyvärr har jag inte kvar den gamla.
Som tur är har jag en gammal vinylsvarv från slutet av 60- talet och den är, har varit och kommer att vara? utan problem.
Min dialog med ettor och nollor utnämner mig till nollan.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/02/07 :  22:21:04  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Klart och allt fungerar fortfarande... Kör trådlöst....
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/02/19 :  17:48:12  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Jag försöker installera 7.4.1 för tredje gången men scanningfunktionen upphör att fungera hela tiden så jag får inte läst in musiken! Dessutom buffrar den om när jag spelar och jag har inte haft de problemen med tidigare versioner! Vad göra?

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/02/19 :  18:20:42  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Testa betaversionen av 7.4.2 eller installera den gamla versionen igen och vänta på en uppgradering av 7.4.1

Äldre versioner
http://downloads.slimdevices.com/

Jag kör med betaversionen av 7.4.2.
Det löste mina problem.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2010/02/19 18:23:14
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2010/02/19 :  18:30:08  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jag har kört med 7.5 ett bra tag nu - funkar kanon:
http://downloads.slimdevices.com/nightly/

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/19 :  19:09:41  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
drkim: vad ska man ladda ner av det som finns på din länk för att få det du hänvisar till?
Jag får inte det att funka!

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/02/20 :  11:25:17  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Provat 7.5, funkar inte heller! Installerat Squeezecenter igen och nu funkar allt som det ska - tack Björn-Ola!

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/02/20 :  17:49:14  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
.....men jag får inte ordning på Ipod touchen! Den får kontakt ibland men jag kan inte byta album. Jag kör trådlöst och det funkar utmärkt med originalfjärren!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000