HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Spelglädje med 10W ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/11/23 :  11:53:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Bastornen då ?
Jo dessa är lite mindre i storlek (huvaligen ) och hälften av basarna är slavar ingen basreflex här mao.

Återigen mycket tänk och att hålla storleken på rimliga nivåer har Anders verkligen lyckats med.














Hade dom inte varit byggda på höjden så hade dom fortfarande varit ganska små.
Djupet kan inte vara mycket mer än 30 cm om ens så mycket.








Som ni redan har sett så är det ett imponerande bygge som ställdes in.









*Edit*
Jag tar en till




>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2009/11/23 13:09:30
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2009/11/23 :  12:04:13  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Det ser välbyggt ut, härifrån ser det ut som köbetalare!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/11/23 :  13:56:14  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Är det varannan slavarnas som gäller?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2009/11/23 :  14:50:50  Show Profile Send Schmutziger a Private Message  Reply
De är snygga, verkligen!
men,
Kan verkligen revolt backa upp frontarna?
Jag hade nog velat ha 2-8st 10" per sida till det där!Låt säg ~25l per element slutet o LT på det! och kallat det Tumult!
Vad har diskanten för effekttålighet?
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/11/23 :  15:34:11  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
@Magils

Den översta och understa, samt de två i mitten är aktiva resten slavar...

@Schmutziger

Först och främst vill jag säga att bastornen är bra, riktigt bra till och med, men det är bara det att "Solo" är ännu bättre dvs ruskigt bra, och jag som är ganska bastokig kan hålla med dig lite, jag har även skojat med Anders om detta - att skulle jag någon gång, om detta nu blir en kommersiell produkt, köpa en uppsättning, så får det nog bli en "DrKim Edition" med lite "manligare" bastorn, vi har pratat löst om 9 aktiva 7 tummare alt 8 aktiva 8 tummare alt 6 aktiva 10 tummare (per sida då förstås)

Anders verkar vara fullt införstådd med att det i första hand finns mer att hämta i bastornen och det skall sägas att dessa bastorn snickrade han ihop på mindre än en vecka, så det finns utvecklingspotential minst sagt, Detta ska absolut inte uppfattas som att det fattas bas på något vis - men om man jämför med Johans dubbla 18 tummare så finns det nog lite till att hämta.

Anders är ju i övrigt en mycket ödmjuk men samtidigt en otroligt inspirerande person och det händer mycket och nya idéer presenteras löpande - kan säga att förutom bastornsutveckling, så pratas det om nya otroligt fräcka fötter, ev. delade lådor osv - allt är dock bara på planeringsstadiet...

Jag skrev ju tidigare i tråden att Johans högtalarsystem var bland det bästa jag hört, detta gäller faktiskt när vi kopplade in Anders högtalare också, förmodligen har elektronik och inte minst Johans rum med detta att göra en del, men det är ingen tvekan om att dessa två system är ruskigt bra båda två.

Vad det gäller Fairytale Audio så är upplösningen högre, diskanten är magisk, denna plockar fram allt i skivorna utan att för den skull någonsin bli vass eller på annat sätt obehaglig, mellanregister och övre bas matchar nästan diskanten och får sägas vara i toppklass, även om jag hört den spela med något högre attack med annan elektronik, men hallå 2 X 10 Watt , basen når inte riktigt upp till Johans monterbas men den är alert och har bra punch, men går inte heller riktigt lika djupt som jag skulle önska. Men Musikaliteten består, ljudbilden är även här mycket stor - Anders och Johan får gärna fylla i här med sina erfarenheter...

Vad skulle hända om man kombinerar Fairytale Audio Solo med WLM Duo 18 - det kan vara så att vi vet svaret

Först lite mer bilder:









Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2009/11/23 15:50:08
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/11/23 :  16:44:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Första intrycket är för mig det viktigaste och när man ser följande framför sig då är förväntningarna rejält uppskruvade!


När musiken började så möttes jag av en väldigt tight o sammanhållen återgivning.
Det var inget som stack ut o som hela tiden jagade uppmärksamhet, bara det är en bedrift!
Ljudbilden var inte lika bred som jag är van vid, men vilken pinpoint
Det var aldrig något snack om var olika saker fanns placerade o även på höga nivåer med skränig musik så var ljudbilden bergfast!

Man kommer per automatik då till diskanten, så len o så mjuk men ändå med attack, nästan som WLM ju
Jag har svårt att sätta ord på det men om man säger att den är helt utan egenheter som speciell klang, eller att den inte hissar vissa saker/register den bara är.
Jag skulle tro att den låga delningen hjälper till att skapa den helheten jag upplevde.
Jag upplevde samma sak med mina WLM första gången jag spelade med JJ så dom kanske också har ett finger med i spelet, Jocke och Anders har ju hört systemet innan så dom kanske kan ge ett svar.

Solo ska spela ner mot 40 hz o jag betvivlar inte en sek att det stämmer. Det lät aldrig klent på något sätt men dom avslöjade direkt om musiken saknade lite hull.
Men samtidigt blev det aldrig olyssningsbart utan klangen ändrade sig efter musik men behöll lugnet o kontrollen.
Det är något som många högtalare har problem med, Audiophil musik låter Super medans skränig benknäckarmusik låter apa.


Bastornen Revolt har ingen lätt uppgift att kompletera neråt, Jocke har rätt i mycket av det han skriver men samtidigt så får man inte glömma att dom jobbar via XTZ:s stärkare/dsp.
Lägg en timme på att tweaka in basen så betvivlar jag inte en sek att dom skulle dundra på!
Jag vet ju själv hur många tim det tog för mig att få till basen här hemma, nu justerades Revolt in på 10 min ungefär.
Runt 30 hz så faller dom och när man tittar på dom så tror man ju att dom spela ner under 20Hz

Tar jag inte det med i beaktning utan ska bedömma Revolt som dom spelade så är dom ganska sansade.
Dom är precis som Solo väldigt tighta i sin återgivning så dom matchar varandra perfekt på det sättet.
Vad jag däremot saknade var lite punch upp, runt delningsfrekvensen.
Nu är jag förvisso ganska petig o kanske lite hård men just det saknade jag mer än att dom inte kröp längre ner i basen.
Men som sagt, där finns ett verktyg kopplat till dom o med lite rattande så betvivlar jag inte att bitarna skulle falla på plats.



Som helhet,
Vi spelade på rejält tidvis o som det spelade.
Jag spelade allt från akustisk lågmäld musik till hårdare Metal alá Devin Towsend.
Jag kunde tidvis sakna lite bett o j-vlar anamma men glöm inte att det handlar om Single End på 10W/95 db i känslighet.

Den punschen jag saknade i basen gjorde sig inte påmind på alla skivor.
Tidvis så var basen riktigt (!) bra även om den inte går så djupt.
På Devins Ziltoid så smattrar baskaggarna som en Gatling o dom hängde med utan problem.

Nu provade vi inte på JJ 323 o det var synd för jag tror mycket av det jag saknade hade kommit på plats då.
10W var tidvis i minsta laget men det räcker långt, riktigt långt till o med.
Anders har verkligen lyckat med det här bygget o hur det nu blir i basregionen då får tiden utvisa.



Sen tog vi ju det ett steg längre..........

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2009/11/23 22:17:39
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/11/23 :  20:39:05  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
quote:
Jag upplevde samma sak med mina WLM första gången jag spelade med JJ så dom kanske också har ett finger med i spelet, Jocke och Anders har ju hört systemet innan så dom kanske kan ge ett svar.

När jag har hört systemet tidigare dels med min a McIntosh på 2 X 350 watt (dock utan bastorn den gången) och med Anders egna Bowelektronik, så tycker jag nog att det varit lite mer J-vlar anamma, så visst kan den blygsamma effekten samt din elektroniks spelsätt påverka till viss del.
quote:
Jocke har rätt i mycket av det han skriver men samtidigt så får man inte glömma att dom jobbar via XTZ:s stärkare/dsp.

Sant, lätt att glömma att man faktiskt påverkar ljudet otroligt mycket genom att ställa in XTZ:an rätt (eller fel) - men jag tycker nog samtidigt att det kanske är en kombination av bastorn och inställning, samt att jag nog tyckte att Solo inte riktigt gick lika djupt i basen som dom brukar göra, detta kan nog återigen ha med ditt rum att göra, det rum där dom helt klart har haft bäst balans hittills är Anders egna stora och helt otweakade rum - vad det säger vet jag inte?
quote:
Sen tog vi ju det ett steg längre..........

Ja - jag tyckte det kunde vara lite roligt att höra Solo med Johans sub och frågade därför om det var möjligt att koppla ihop det så? Ja det borde inte vara några problem sa Johan och sagt och gjort - nå hur lät det då?

Bra, så jäkla bra, enligt mig så föll alla bitarna på plats, Kan inte säga att allt var bättre än med Johans stativare, men enligt mig så var det i princip ett komplett ljud som jag skulle kunna leva mycket länge med, skulle jag i o f med bara Johans system eller Anders system också, men jag tycker nog att det blev en renare, mer detaljerad och maffigare version av Johans ljud som jag höjde till skyarna i början av tråden, hur kul som helst - bara att fixa riktiga basar Anders

Ska bli otroligt kul att se om Johan och Anders håller med mig eller om jag är ute och cyklar fullständigt...

Hur som helst så vill återigen tacka både Johan och Anders för en trevlig Lördag med massor av välljud

Har inte så mycket bilder kvar, men vi tar dom sista:

Enda bilden som inte blev "suddig" på Johan... (....och till och med den är lite suddig)


Anders (Double A) och Lars-Erik (som satt med och lyssnade ett tag)


Så Vackert:


Allt från mig...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2009/11/23 20:41:29
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/11/23 :  21:19:31  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply

Oj!

Tack alla för dom underbara orden om högtalarna.

Efter ett antal år med tester, provlysningar, funderingar och diskussioner (tack Pär Jocke Jens) så är det rysligt lätt att bli hemmablind och tappa preferenserna, tillslut vet man inte om det låter bättre eller sämre eller bara annorlunda.
Så ni anar inte vad det värmer i skälen att få bekräftat att man troligen är på rätt stig i skogen.

Dom flesta frågorna som uppkommit har mina härliga vänner redan besvarat, det är väll bara den om effekttåligheten på diskanten som är obesvarad, så här kommer lite fakta om den:

# Rated impedance: 8#937;
# Rated Power: 100W
# Sensitivity: 102dB/W/M
# Frequency range: 900Hz-40kHz
# Ribbon dimension(mm): 14.5×150×0.01
# Ribbon shape: wave
# Magnet: magnet shielded
# Recommended frequency cut: above 2000Hz
# External dimension: 106W×190H×110D
# Weight: 3.80Kg/pc

Ska ja va riktigt petig så är känsligheten på Solo 95 dB, inte 93

Fötterna har nämnts och dom är lite för veka, jag håller på med en ny design av dom, och går den att genomföra så blir det en rätt unik fot! Jag har inte sett något liknande på en högtalare i alla fall

Ang. basarna så stämmer det att dom byggdes på en vecka inför reportaget i High Fidelity i våras.
4st 7" = 524 cm2 = 1st 12" / sida. Och jag håller med att det är i minsta laget för att matcha Solo, helst när man har lyssnat på Johans 2 x 18"
Till sitt försvar måste jag säga att dom spelar bas riktigt snyggt! Men efter denna Malmö resan så har ny byggartankarna satt fart
Jag behöver nog sälja dom befintliga bastornen först, jag köpte ny elektronik på väg hem från Johan (tack bebop) så ekonomin är "något" ansträngd för tillfället...

Mvh
Anders

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/11/23 :  21:26:19  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply

Missade Jockes sista inlägg.

Jag håller med dig Jocke, Solo + Johans sub lät grymt

Jocke: 9st 7" = mer än en 18" !!!

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/11/23 :  21:55:34  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
den 18 tummaren går inte av för hackor, har man hört den så finns det ingen möjlighet att radera det ur sitt minne. Fy vad bra den är. Jag reviderade min åsikt att alla subbar är av ondo sedan jag hört den.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2009/11/23 :  22:40:32  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
quote:
När jag har hört systemet tidigare dels med min a McIntosh på 2 X 350 watt (dock utan bastorn den gången) och med Anders egna Bowelektronik, så tycker jag nog att det varit lite mer J-vlar anamma, så visst kan den blygsamma effekten samt din elektroniks spelsätt påverka till viss del.


Det där känner jag igen med 300B - transienter blir liksom lite avrundade och inte så skarpt skurna. Om det sedan beror på den begränsade effekten eller något annat som röret gör har jag ingen aning om.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2009/11/23 :  22:50:31  Show Profile Send Schmutziger a Private Message  Reply
Jättekul!
Jag röstar för att du går på slutet med linkwitz-transform för basutsträckning ner till -3dB ~15Hz.
Med säg 4 10" per sida för ordentlig prestanda i de lägsta oktaverna.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/11/23 :  22:51:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Just att koppla ihop Solo med Duo bara poppade upp o visst måste man pröva.
Jag gjorde ingen direkt justering på delningsfiltret förutom att ställa nivån o det passade som en handske!

Nu blev det verkligen mäktig och det spelade också som en helhet.
Delningen på Duo ligger högre upp än den Revolt hade och punschen jag saknade innan kom tillbaka.
Återgivning blev väldigt drivande o man satt bara o njöt av musiken.
Och den kombin låg helt klart uppe i samma nivå som mina egna Aura + Duo!
En sak däremot som jag saknade var den stora ljudbilden som jag är van vid.
WLM:s "PAC" innebär att varje Aura har 2 diskanter som spelar ut mot sidorna.
Det ger en Soundstage långt förbi väggarna utan att man förlorar för mycket i pinpoint.
Fast den x-aktheten Solo ligger inne med det kommer dom aldrig att få!








Så frågan är väl, kan du bygga en stativvariant som låter likadant Anders


Har inte så många bilder kvar nu, riktar ett stort TACK till Anders o Joakim - Lars Erik med så klart.
(det blev ju mycket fotosnack såklart )
Det här var hur kul som helst o jag hoppas att du fick reda på det du sökte Anders.
Input fick du iaf

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/11/24 :  01:26:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Det där känner jag igen med 300B - transienter blir liksom lite avrundade och inte så skarpt skurna. Om det sedan beror på den begränsade effekten eller något annat som röret gör har jag ingen aning om.

Micke

Missade dig Micke

Nu sitter det JJ:s version av 2A3 i alla stärkarna.
Och det har ju diskuterats just om hur likt 300B deras version är.
Jag har inte teknisk kompetens att ge mig in i den diskussionen.
Allt jag vet är att 239 versionen med 300B finns inte längre och att det är ganska stora skillnader mellan 322/323 (300B/2A3)
Hur som helst, bara det låter som man vill

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/11/24 :  11:32:33  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Kul reportage :)
Vet vilken grym bas Johan har, och vilket behagligt ljud och stor ljudbild han har.
Men jag kan tänka att denna Fairytale har ett gott slut. Xindak-diskant går inte av för hackor.
Jag hoppas få lyssna på dessa majestätiska högtalare ngn gång :)

Blir det uppföljning i High Fidelity nu när Lars-Erik var med ;)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/11/24 :  21:41:51  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply

quote:
Så frågan är väl, kan du bygga en stativvariant som låter likadant Anders


Inga problem! Det är ju bara till att ställa dom på ett löst stativ
Det är väll tveksamt om alla trevliga parametrar blir kvar om man skalar ner konstruktionen till tex. 4st bas/mellan, desutom tappar man en del i känslighet och det vill ja inte.

Schmutziger: Jag tackar för tippsen ang bas varianter, tiden får utvsa åt vilket håll jag hamnar.

quote:
Blir det uppföljning i High Fidelity nu när Lars-Erik var med ;)

Det tror jag inte, jag är nöjd och stollt med att hamnat i H F en gång
quote:
Jag hoppas få lyssna på dessa majestätiska högtalare ngn gång :)


Kilgore: Du är välkommen!
quote:
Det här var hur kul som helst o jag hoppas att du fick reda på det du sökte Anders.
Input fick du iaf

Ja, en massa nyttig input har jag tagit med mig och jag vill verkligen tacka både Johan och även Lars-Erik för att ni har tagit er tid och plats så jag har kunnat genomfört höstens nyfikenhetsresa.
Det har varit fantastiskt roligt/lärorikt/ spännande/kul och nyttigt att få komma hem till andra etusiaster och deras lyssningsrum, att fått höra på olika toppen anläggningar, en massa spännande musik och mitt upp i allt detta roliga även mina egna högtalare!
Ni har verkligen förgyllt hösten åt mig, TACK!!!

Jag vill också tacka mitt resesälskap, Jocke och Vallraff. Utan er hade jag inte fått högtalarna varken till eller från bilen. Ni är toppen!

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2009/11/24 :  22:39:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Xindak-diskant går inte av för hackor.

Det är väl ändå en Aurum Cantus?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/11/25 :  08:37:56  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Visst är det en Aurum Cantus, jag skrev fel, sorry, vet inte vad jag tänkte på...landet var nog rätt iaf ;)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2009/11/25 :  10:58:41  Show Profile Send Schmutziger a Private Message  Reply
Double A: Du har ju så löjligt hög finish på det du gör! Ska bli jättespännande o se vad du kommer fram till och bygger!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2009/11/25 :  11:48:37  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Otroligt fina byggen...man nästan ser att de "måste" låta braa..


Lurar på en sak ang basdelarna:
Att ha mer bred än djup "footprint" hos basarnas fötter ger ju inte ett visuellt intryck av stabilitet...borde det inte vara djupare istället, så i synnerhet de översta basarnas energi fick mer "mothåll"???

Det ljudliga är ju iofs viktigare än det visuella, men detta bygget är ju redan i sej självt så inåt läckert visuellt så jag bara måste ställa frågan.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2009/11/25 :  12:23:51  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Detta är riktigt kul läsning!

Grattis Anders till ett lyckat bygge!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/11/25 :  12:42:45  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Ztenlund, du har helt rätt!
Det är en Arum Cantus, G1 till och med

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/11/25 :  12:46:17  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Ztenlund, du har helt rätt!
Det är en Arum Cantus, G1 till och med

Underbar diskant! Impulssvaret är toppklass...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/11/25 :  21:42:48  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply

quote:
Detta är riktigt kul läsning!

Grattis Anders till ett lyckat bygge!

Tack Wallraff, Jag hör av mig när det är dax att ut och åka igen

quote:
Underbar diskant! Impulssvaret är toppklass...


Vad ska ja säga... Du har rätt Pär!

edison: Kul att gillar byggena.
Jag håller fullständigt med dig ang dimensionerna på bastornen, dom ser lite löjliga ut när dom inte är så djupa. Något jag hoppas kunna råda bot på framöver.

quote:
Double A: Du har ju så löjligt hög finish på det du gör! Ska bli jättespännande o se vad du kommer fram till och bygger!

Tack Schmutziger! Jag lovar att återkomma här på forat när det hänt något spännande

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

fonz
Member

518 Posts

Posted - 2009/11/25 :  23:12:44  Show Profile Send fonz a Private Message  Reply
Hörde väl om denna lilla tripp och måste förstås kika in och bidra med ett Heja! Det ser riktigt trevligt ut! Å vilka bilder! Snyggt!

Även undertecknad har varit ute och dunkat AA i ryggen ett par ggr under Solos olika faser. Å nu är det säkert än bättre. Tungt och snyggt jobbat Anders&co!

Även klart imponerande att hålla Solos bestyckning i schack med dessa blygsamma men tydligen kraftfulla 10W, Solos effektivitet till trots.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000