HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Två Halmstadflyttar och en björn i Nissan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/05 :  18:40:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Möjligen kan det vara från mellanlandningen i Istanbul, där fanns en del skumma typer...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/01/05 :  19:20:21  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jodå, där har jag sett Konstantin i en Opel,och fez i bastun.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/01/05 :  19:30:08  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Hur lät det?

Och nu vill jag ha Ingvars ofärgade kommentarer.........

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/05 :  19:48:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Menar du hur det lät i bastun?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/01/05 :  20:37:20  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Menar du hur det lät i bastun?

Fanns det högtalare i bstun?

Några lyssningskommentarer hade ju inte suttit fel-------

PG

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/05 :  20:45:57  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Ofärjad? Det är väl när man tar bron i stället för båten över sundet?
Tråkigt, då föredrar jag att bli färjad, varje gång.

Ingvar

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/01/05 :  22:01:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ingvar, jag är ganska nöjd med vad som presenterats, och gillar de som kommit med omdömmen.

Jag måste bara få lyssna själv

På söndag kommer jag att vara på hemväg från Lerum.

PG

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/05 :  22:41:01  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Den röda mattan ligger framme PG, välborstad och jag har även langetterat om kanterna, skivorna omsorterade efter gåshudsindex så vi slipper leta. Katten är lite exalterad hon med, hon övar på att fräsa på ädelskånska.

Ingvar

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/01/09 :  20:59:03  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Efter en mindre dålig 50-årsfest igårkväll/natt, så blev det äntligen ett besök i Kungsbacka på vägen hem .

Röda mattan var utbytt mot en isbelagd gång, katten fräste på felfri skånska, så förutsättningarna var tillfredsställande.

Det var bara för Ingvar att dra igång maskineriet, och det lät riktigt bra....., det spelades musik med mycket röster, fjäderlätt och med mycket dynamik, jag blev imponerad.

Nu vet jag vad jag har på min önskelista .

Tack för kaffe och macka Ingvar, och hälsa kattdjuret från mig.

PG

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/09 :  21:17:32  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Tack för besöket PG, det är viktigt att dela gåshudsskivorna med likasinnade, den isade gångbanan kan jag tyvärr inte ta på mig äran för, det är gårdskarlen som tänker vinna SM i lårbensbrott som har fixat den.

Katten har gått runt och försökt säga beedorr hela eftermiddagen, hon är bra på de rullande halvsvalda r:en men har svårt för b så det låter mer som meeourr, men hon övar, sedan fick hon fläsk och bruna bönor så nu sover hon som en gris.

Ingvar

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/01/09 :  22:12:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Katten har en framtid i Skåneland, tro mig ..

PG

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/09 :  22:38:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/01/10 :  23:06:09  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Skicka ner din och Marinas kissemiss Bernt, den bröt ju på norska , eller?

PG

Ingvars katt var trevlig ,

Nu när jag tänker efter, Karebykatten somnade i mitt knä.........

Jag ska nog sluta tänka i katttermer .

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/12 :  18:57:25  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Vi börjar ana ett litet problem här, Bernt har rätt aldeles för ofta, något måste göras.

Har nu trixat fram ett 12 dB filter, flyttat delningen till 1500 Hz, delningsfrekvensen ändrad mest för att det känns som att detta lilla horn inte lastar tillräckligt vid 1200, ändring till 12dB för att Bernt ville höra på detta.

Jag är ledsen att behöva berätta att det faktiskt blir bättre, perspektiv och ambiens blir strålande och när man spelar riktigt starkt så bibehålls luftigheten eller "lättheten" bättre.

Skall pussla med bättre kondensatorer i morgon men det här är troligen rätt väg.

Ingvar

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/01/12 :  19:05:34  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
quote:
Bernt har rätt aldeles för ofta, något måste göras

Ett hästhuvud i sängen kanske?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/12 :  19:28:38  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Eller två stora inkokta torskhuvuden till Osvald om han stjäl mustangen och kommer hit med den. Han har försökt förut men då såg Bernt honom.

Ingvar

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/12 :  20:29:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Är det nu jag inte ska säga nåt?

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/12 :  20:53:12  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Nej, det var aldeles nyss, nu kan Du säga vad Du vill, jag tänker inte lyssna eller bry mig alls.

Ingvar

Go to Top of Page

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2011/01/12 :  21:25:04  Show Profile Send Levator a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/12 :  21:58:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Mustangen är isärplockad, motorn ur. Osvald har gett upp stöldplanerna för tillfället verkar det.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/12 :  22:11:37  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Det var inte bra Bernt, katten går runt och tjatar om Osvalds telefonnummer hela tiden, hon får nog ta Johns cab upp till Kareby i stället.

Ingvar

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/12 :  23:23:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Då får jag väl ta och ladda kylen med torskhuvuden.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/01/12 :  23:27:00  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Efter ett par månader i Janssons vård (läs våld) är nu Osvald fet och slö. Du kan hälsa Katten att han inte längre är den vältrimmade biltjuv husse såg i somras utan har nu hängbuk och ligger helst på vår soffa. Sorry!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2011/01/24 :  19:43:26  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Lite tyst här några dagar, det beror delvis på att jag suttit fast i eländigt jobb med styrsystem, (Bernt skvallrar inte!) och varit på en serviceresa i trakterna runt världens ände. Det var snö där.

Det Är däremot irriterande att det skall vara så j...a pittoreskt hela tiden!

Spelat lite skivor på nätterna, RLK artar sig till det roligaste jag har lyssnat till på väldigt länge, Brittmarie tycker också om dem, små och trevliga och låter bra, katten gillar nog dem också, hon har bara kräkts i en av dem, lite lite i ett hörn.

Ingvar

Go to Top of Page

FinnJ
Starting Member

8 Posts

Posted - 2011/01/25 :  17:03:55  Show Profile Send FinnJ a Private Message  Reply
Det var da et utrolig vakkert bilde
Det crashet litt på Norgesturen skjønner jeg...
SNØ, jeg hater snø, denne vinteren har vart lenge nok.
Men back to topic : Ingvar , går det an å bygge PM-4 grunnere enn din tegning eller butter hornet i bakveggen ?
En het kandidat som surround sammen med QW-1 ( som forøvrig begynner å spille BASS )

Diy....
Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000