HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Reg exp i sökning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

primpa
Member

90 Posts

Posted - 2009/10/30 :  17:35:42  Show Profile Send primpa a Private Message  Reply
Kan man använda reguljära uttryck i sökning, eller är det bara jag som inte får det att funka?

Om inte, finns det någon anledning?

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/10/30 :  22:40:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

öh, vad är ett "reguljärt uttryck"?

Du får ursäkta den dumma frågan men vi är inga "dataknuttar" som driver det här forumet. Vi är bara vanliga hifientusiaster.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2009/10/30 :  22:45:04  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
primpa, jag tror inte att man kan använda dom.

Pac, -> reguljärt uttryck

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

primpa
Member

90 Posts

Posted - 2009/10/31 :  02:07:25  Show Profile Send primpa a Private Message  Reply
Tänkte inte på det...

Jag kan ibland tycka att det är väldigt smidigt, och man upptäcker att man saknar det då det inte finns =D

(Men några datornördar ska det nog finas...)

Har fått svar på frågan iaf.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/10/31 :  09:40:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tack ninja! Nu förstår jag bättre vad du söker. Tyvärr har ninja rätt, vår stenåldersmjukvara supportar inte sådana. Vår sökfunktion är riktigt under isen.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/11/01 :  10:26:36  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Sql server stöder reg exp, våran Snitzkod gör det inte. Antagligen inget jätteproblem att lägga till men det känns mer relevant att det finns stöd för sådana sökningar i en ev. ny plattform.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/11/01 :  10:48:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
japp, vi tar med det in som önskade funktioner inför en uppgradering

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000