HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 Att pyssla om lite då och då
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7710 Posts

Posted - 2009/10/23 :  22:06:01  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tog och plockade ur elementen förra helgen för att ge dom lite TLC dvs jag drog åt alla skruvar på elementet och de man fäster dom i lådan. Nu lurar jag säkert mig själv men det verkar som ljudet blev lite renare i toppen . Fast sånt där är svårt för det är så lätt att man tror att det hänt något fast det inte har det.

hur är det med Er andra, har ni prövat att göra det?

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2009/10/23 :  23:53:40  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Jag drog åt alla skruvar i mina element men kunde inte höra någon skillnad alls.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/24 :  14:08:26  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tänk på att vissa tillverkare avråder åtdragning.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7710 Posts

Posted - 2009/10/24 :  16:19:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jo men knappast Tannoy va? Mina är ju säkert 5 år sedan det gjordes och andra har ju säkert inte gjort det på 20 år. Tannoy'r har ju en tendens att leva länge

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000