HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mitt musikrum
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2009/10/20 :  21:49:36  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag har lagt upp en liten film på Youtube från mitt musikrum.

http://www.youtube.com/watch?v=AkebCnKCTzs

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2009/10/21 :  00:39:22  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Fränt
Det är liksom skitkul att se rörliga bilder också ibland.
Mera sånt..

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/10/21 :  02:28:41  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Kul idé :)

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/10/21 :  08:57:38  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Hmm ingen dum ide... läckert

[i][purple]
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/10/21 :  15:56:20  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Häftigt att se lite saker som rör sig som omväxling!
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2009/10/21 :  16:09:24  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Filmen var egentligen bara ett roligt första försök utan någon tanke på att lägga upp det på Youtube. Jag borde kanske ha visat lite mera av det jag har t.ex elektroniken som finns under bandaren eller under skivpelaren.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2009/10/23 :  16:42:36  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Oj, oj, oj! Å detta skall jag få se och njuta av live i nästa vecka!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2009/10/30 :  14:44:15  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Nu har jag sett och hört "live"! Tack Gunnar för din och din frus gästfrihet. Du har så många intressanta apparater, så mycket bra musik och framförallt ett makalöst ljud med dynamik jag aldrig tidigare hört, knappt ens i verkligheten! Än en gång tack för allt, och välkommen till, jag måste nästan medge, baksidan ( första gången jag ens snuddat vid tanken! ).

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2009/10/30 :  21:10:01  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag var nog lite orolig för att Batman skulle såga min anläggning, då speciellt mina högtalare. Jag måste väl också berätta att Batman hade med sig ett musikband från Tapeproject som vi spelade. Jag måste säga att det lät väldigt bra om tejpen. Nivån på från bandet var så hög att vi blev tvungna att sänka nivån 5dB plus 1dB så vi låg -1dBf in i AD/DA omvandlaren. Det gjorde att ljudet blev lite mjukare. Vi gjorde också en frekvensmätning av musikbandet. Den högsta frekvensen hamnade på 24,5KHz. Jag kan inte skriva mer. Min dator är anfallen av virus och trojaner vilket gör att datorn lever ett eget liv. Det jag just skrivit raderas plötsligt och jag kan inget göra åt det.
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2009/11/03 :  14:57:16  Show Profile Send poppop a Private Message  Reply
Åh, SL1000p in action! Jag måste nog ta fram min å spisa lite vinyl snart... Köra en vinylafton!

Mono är underskattat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000