HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Div projekt (Just nu BPA-200)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2009/11/23 :  18:47:06  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Hur går det med funderingarna?
Kom att tänka på en sak angående kabeldragningen. Jag skulle satt likrikarbryggorna på en liten egen kylfläns och placerat dem närmare kondingarna och trafosarna så att du kan korta ner sladdarna. Ett litet tips bara!
Korta sladdar till matningsspänningen är bra.

Om jag var du skulle jag cadda ihop ett kort med DRV134 i Eagle istället för ditt experimentkort.
Det brukar funka bättre, och det är ju enkelt att etsa ett kort i labbet...

Eller så kan man bygga ett kort med en buffert följt av en inverterande buffert... Eller så kan man...

Och sen kan man plugga istället för att bygga med

Själv funderar jag på att testa att etsa ett dubbelsdigt kort i labbet någon gång
Det borde gå, men man får inga genompläterade hål... Lite problematiskt ibland kanske, vi får se!

Olle Norell
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/11/24 :  16:21:49  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Nja kom av mig på ett sidospår.
Men det kommer.

Jo med det går att göra dubbelsidigt, var där för ett par veckor sedan då hade en av medlemmarna gjort ett och det verkade funka bra.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2009/11/25 :  12:16:59  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Jag håller också på med lite sidoprojekt ibland
Just nu en LM4780-baserad stereoförstärkare till en kompis!
Det är den designen som jag tänkt ska vara dubbelsidig. Måste testa det!

Dessutom har jag kommit på en lösning för bryggkoppling av min parallell/bryggade förstärkare med LM3886.

Tror jag ska byta ut ingångsbufferten på förstärkarmodulerna till ett litet adaperkort med en OP på som är kopplad som diff-steg.
Fasvändning får man enkelt genom att skifta signalsladden!

Men jag funderar också rätt mycket..

Olle Norell
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2009/11/26 :  14:37:16  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Förresten, har du matchat utgångsmotståden? Tror man bör ligga inom 1%.
Det verkar så i AN-1192...

Dessutom bör båda förstärkarna ha samma gain om du kör dem parallellt, så gain-motstånden borde ha vettig tolerans de med tror jag.

Olle Norell
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/11/27 :  01:08:58  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
alla motstån är matchade bättre än 0,1% :P förutom utgångs motstånden men dom köpte jag 1% så det borde vara lugnt.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000