HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Köra SB reciever via webgränsnitt ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2009/10/04 :  20:15:22  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Hej!
Kan man ratta SB recievern som hör till Duett systemet via en webläsare som kör mot squeezecenter ? Eller funkar inte recievern utan tillhörande fjärrkontroll ?

Mvh
Hobbes

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2009/10/04 :  20:26:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Funkar bra.Kan köra både NAS och Laptop drån webgrännsnitt.Även om det hakar upp sig ibland.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2009/10/04 :  20:32:27  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Tack för svaret.

Det låter ju väldigt bra! Det blir ju en billig lösning då recievern kostar runt tusenlappen. såg dock i nu i en faq att fjärren verkar krävas initialt för setupen av recievern ? :(

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/10/04 :  21:47:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja du kan inte sätta upp recievern utan fjärrkontrollen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/10/04 :  21:56:37  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Undrar om inte någon nånstans har ordnat en fix för det dvs. en PC med Wlan som agerer "setup-controller"

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2009/10/04 :  22:16:00  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Ok, tackar för svaren.
Misstänkte nästan att det skulle vara nåt sånt, lät för bra för att vara sant

Men budade just in en Ipod Touch på Tradera och ska leta efter en begagnad SB Classic så ska jag snart vara igång i Klämlådeträsket

Blir en lite smidigare lösning också vad det verkar..
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2009/10/04 :  22:26:45  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Ja du kan inte sätta upp recievern utan fjärrkontrollen.

Ja det är ju rätt,men sedan kan man köra från datorn..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/10/05 :  15:02:57  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
hobbes, ja, det funkar att sätta upp recivern från ipod touchen enligt nån vag uppgift på nätet. Lycka till.
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2009/10/05 :  17:02:32  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Aha..
Så med en Ipod funkar den initiala setupen på en reciever ?
Det får jag nog googla på lite :D

Tack för tipset!

Återkommer med info om jag hittar nåt..
EDIT
Ja det tog inte så lång stund :D
Här verkar en lösning finnas..
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Då får det nog bli en reciever. Billigare än de SB classic jag hittat på nätet hittils och då får man nya prylar också :)


Edited by - hobbes on 2009/10/05 17:16:07
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/10/05 :  17:41:43  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
därserman, dock får jag slå ett slag för SB3, bra fjärr och bra display får man med på köpet.
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2009/12/02 :  22:27:33  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Tänkte bara bara avsluta tråden med att meddela att jag beställde en reciever, men leveranstiden har varit väääldigt lång på den så jag budade in en Classic på Tradera under tiden jag väntade och som nu lirar fantastiskt bra med Ipod Touch och iPeng

Men nu har äntligen recievern dykt upp jag testade att konfigurera upp den med Net-UDAP skripten vilket gick galant och utan problem.

Och självklart funkar det att styra med Ipoden också..
Enda nackdelen är att det inte finns nån display (som jag har vant mig vid med Classicen och nog inte vill vara utan )

Tack för tipsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000