HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Renovering av SP10 ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2009/10/02 :  14:46:16  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Har kommit över en gammal SP10 Mk2 och tänkte skruva isär och fräscha upp den.

Är det någon som känner till någon bra sida med renoveringstips ?

Mvh

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/10/02 :  14:59:15  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Är det något fel på den? Jag har en SL1000 som har fungerat sedan slutet av 70-talet. Vad jag vet så har den inget fel som jag reagerat på. Det enda som jag har hört är att man kan modda nätdelen.
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2009/10/02 :  17:25:02  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Modda vill jag inte göra men det är skitig så jag skulle gärna plocka ner allt och göra rent..
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/10/02 :  18:04:07  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Gå in på http://www.vinylengine.com/ och sök där så kan du säkert få en servicemanual. Jag hittade själv servicemanualer till mina fyra olika skivspelare.
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2009/10/02 :  18:45:15  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Jag har haft ett par SP-10 som slutat att funka. Det var flera elektrolytkondingarna till nätdelen till motorn som var slut. Att byta ut alla elektrolyter kanske inte är helt fel.

S
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2009/10/20 :  10:50:08  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Jag verkar ha något skit i lagret på min SP10 vet någon hur man gör rent lagret ? (om det nu går).

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000