Spännande! Ser inte riktigt om det är 45° vinklar/reflektorer i toppen av hornet. Hur som helst, skippa dem. De äter vara verkningsgrad och minskar inte några resonanser, snarare förstärker dem.
Själv har jag kommit ungefär lika långt som du på bilderna i skrivandets stund.
Kanon, var just i läge att börja tillverka såna...men å andra sidan så får jag ett annat problem, då jag tagit upp hål med islagsmuttrar för att kunna fästa en fot därunder. Men det går ju att lösa med mindre "lådor" runt dessa.
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
Leder och leder....jag verkar inte klara av snabba byggen helt enkelt...eller så ska jag krångla till saker i onödan...
Nå, dubbla bafflar har jag valt då hamnar elementet åt rätt håll och ganska mitt i...dvs. lika mycket volym stjäls på bägge sidorna. Plus att inte magneten fått plats utan...
Här ska det sågas ur...
och då blir det så här...sedan kommer jag raspa ursågningarna lite till.
Jo, många bitar blir det. Jag köpte färdigsågat *latmask* Islagsmutter tycker jag är ett Djävulens påfund, men du är säkert mer noggrann än mig på att borra hålen...Kör på, Jag är nyfiken över slutresultatet!
Jo, min hög var också i stora drag färdigsågad....det är endast sned och småbitar jag handjagar.
Slarvar man med islagsmuttrar så blir det jobbigt ...sedan håller de inte oändligt med i och urskrivningar heller. En klick epoxi kan dock göra underverk.
Så var det dags att presentera en vanlig...FU...för mina byggen. Det gick ju framåt detta med limning också...men en felritning och så upptäcker man att man limmat åt h-te...
Fram med stämjärnet..
Böja och bända..
Limfogen är hårdare än skivan, ser man tydligt här.
Att den blev lite sne åt det hållet spelar ingen roll, det är snarare lite bättre då det approximerar den koniska utvidgningen i tre dimensioner bättre än om du hade gjort den rak. Visserligen blir det fel på "mouth side" men det är viktigast att hornet blir rätt i början.