HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Bildarkivet nere en liten tid fram över
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/08/21 :  11:32:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Idag går bildarkivet ner och det kan ta några dagar innan det är igång igen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/08/21 :  17:53:08  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
det har väl inte funkat på ett bra tag?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2009/08/21 :  17:54:14  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jo, visningen av redan inlagda bilder har varit uppe i några månader, men det är riktigt att det inte har gått/går att lägga in nya bilder.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/08/21 :  19:37:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Om jag hade varit lite snabbare på mina PM idag under dagen hade bildarkivet kört på vår egen server idag. Tyvärr kan man ju inte sitta och passa på mail och PM på jobbet så nu får vi vänta till nästa vecka.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2009/08/22 :  00:41:21  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Sådär, nu sitter min burk på en ny 100/100-lina, fast i Helsingborg denna gång :-) så nu ska (det tillfälliga, utan upload) funka tills Pac får igång den nya!

EDIT: hepp, må allt inte gå min väg.. theseal har nog mer koll på web-servrar än jag. Burken är igång och kan nås, men själva arkivet nås inte ännu.

DiY and OpenSource is my melody

Edited by - Lindgren on 2009/08/22 00:48:35
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/08/22 :  09:14:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja det är ett typiskt theseal-problem. Jag ger mig ut och ser om jag kan hitta säl.

Lindgren, din support är helt underbar. Du gör en stor insats för HiFiForum. Tack!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/08/25 :  22:11:48  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
hmm, kollar på det nu och det ser rätt ut... får kolla vidare på det...
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/08/25 :  22:15:22  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
nepp, det är inte Lindgrens fel. bildarkivet är tillgängligt både utifrån och genom alias... mycket märkligt.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/08/25 :  22:27:03  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
HA-HAA!! I AM THE GREATEST!! nu skall det lira igen...

mr lindgren har lite väl många webbservar igång, apache stöder INTE virtualhost på det sättet jag är van, jag stänger ner den nu, för gott...
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2009/08/27 :  01:34:05  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Jag??
Jag vill minnas att jag frågade dig varför det var så många servrar igång för nått halvårsedan, men de skulle visst vara så... Jag har startat upp maskinen, apache har jag icke pillat på

quote:
apache stöder INTE virtualhost på det sättet jag är van

Sådär för att få veta vad som funkade, vad var det igentligen du gjorde? Jag antar även att det ändrades så det inte blir strul vid nästa eventuella omstart?

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000