HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur mycket bullrar era Blueray spelare?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/08/06 :  10:33:32  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Jag inhandlade en blueray spelare igår och när jag spelar
av en blueray film så väsnas spelaren så mycket att i tysta partier så hörs verkligen spelaren.
Använda som drive för musik är bara att glömma.

Bullrar alla spelare så här mycket? Jag har inte läst i några reviews om spelaren att den är bullrig så jag gissar att det är så, att de är bullriga.

Det var så illa att jag och kompisen som var med stängde av förstärkaren för att försöka höra var det kom ifrån, de renoverar en t-banestation i närheten och den kan ge konstigt buller den med. Men, det var spelaren. Testade som drive för audio, in i separat dac, det var bara att glömma, all musik som inte är hårtslående fick en ny fulspelande medlem i bandet. :(

Jag sitter nog knappa 4 meter från spelaren och den står i ett helt öppet rack utan dörrar.

Dela gärna med er här, vet inte om jag bara får försöka vänja mig eller om jag ska lämna tillbaka den.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/08/06 :  11:17:55  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Vet inte vilken modell du har , men jag köpte precis en Samsung BDP 3600 och den tycker jag inte bullrar/väsnas oroväckande mycket (jag hör den inte ifrån sweetspoot).

Edited by - tian on 2009/08/06 11:18:21
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2009/08/06 :  12:56:52  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
PS3a, så jag hör den inte alls mkt. Tag-i-trä.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/08/06 :  13:07:27  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Kompisen som var med sade att den lät mindre än en ps3. Det är en denon 3800 bd.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/08/06 :  15:04:30  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Läst massa forum och det ska vara den tystaste spelaren som finns. Så, det är nog ett fel på min. Pratade med hifiklubben, de beställer ny om jag vill, jag har min så länge. Låter den spela över helgen om det är så att den ska "spelas" in, något ska sätta sig, så det slutar vibrera. Så, om det inte är bra på måndag blir det ny spelare. Jo, på hifiklubben lyssnade de på sin och sade att den verkligen är tyst, går inte att höra på en meters avstånd. Bra service av dem, kul att få bra service. Dock fick jag hem en soffa igår, handgjord, väntat länge, de levererar fel färg. Så, två prylar kom hem, två var fel. :(

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:58:03  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Säkert felmonterad fläkt eller något.
Min panasonic hörs inte från lyssningsplats ca 3.5m bort.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/08/13 :  22:00:38  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Med lite flax kommer en in imorgon, då kan jag hämta den på löördag. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/02/03 :  12:24:45  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Tröttnade på min surrande PS3:a så jag köpte mig en Cambridge Azur BD-650 som inte väsnas alls! Och bra bild- ljud- och bygg-kvalitet är det också!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2010/02/05 :  14:27:04  Show Profile Send mattiasa a Private Message  Reply
Kör på PS3 samt Denons 2500 transport. Denonen är knäpptyst, och jag förväntade mig inte sådan skillnad i bild och ljud som det faktiskt var mellan dessa.... :-)
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2010/02/06 :  12:06:31  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Vi testade kompisens ps3 mot min 3800 och han blev rätt knäckt, jag hade förväntat mig små om en några skillnader men de var klart märkbara. Bättre 3d, mustigare, bättre upplösning, bättre svärta, bättre färger. Ja, han gick och köpte en dagen efter. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2010/04/27 :  07:36:45  Show Profile Send sella a Private Message  Reply
har en pioneer den låter mycket kan jag intyga, störande!

dynamik!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000