HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Jag skulle gärna vilja lyssna på pip nära GBG
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2009/07/15 :  23:08:08  Show Profile Send Gebex a Private Message  Reply
jag är på jakt efter högtalare som skall kunna placeras nära bakvägg oc har ett stort sweetspot.

Om jag har förstått det hela rätt så skulle pip kunna ha dessa egenskaper. Finns det möjlighet att lyssna på ett par pip i närheten av Göteborg?

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2009/07/16 :  20:31:28  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Jag har inte piP,men har haft och uppgraderat till pi60s,
som också skall stå nära dämpad bakvägg.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2009/07/16 :  22:14:14  Show Profile Send Gebex a Private Message  Reply
Tack för erbjudandet! Det skulle vara mycket intressant att lyssna på pi60s.

Som jag har förstått det är dessa dock betydligt större och påkostade högtalare. Men man kanske kan få en uppfattning om hur de minde högtalarna låter när man hör på pi60s.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2009/07/17 :  17:23:05  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
På faktiskt.se finns "Wänner af Ino",
där finns det många trådar att bena igenom
med omdömmen om högtalarvarianterna som finns.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000