HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Förstörda hörlurar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/07/03 :  23:20:16  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Mina hörlurar har skramlande/skorrande ljud för sig när det är mycket bas i inspelningarna. Detta hade dom aldrig förrut så jag tror jag förstört dom på nåt sätt. Jag har varit försiktig med dom, förrutom det att jag spelat högt med dom, men är det verkligen möjligt att förstöra hörlurarna på det sättet?

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/07/03 :  23:23:23  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det är klart att det går att förstöra ett par hörlurar med tillräckligt med ineffekt eller liknande, men det är inte säkert att det är fallet.
En variant som förekommer på en del hörlurar är att det kan börja skorra om det kommer in hårstrån eller liknande till membranet som då ligger och förpestar tillvaron.

(Flyttar till rätt underavdelning...)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/07/03 :  23:28:57  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Jag har försökt att nypa bort en del hår, men jag vet inte riktigt hur man kommer åt dom som sitter närmast/direkt på membranet.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/07/20 :  12:03:51  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Hur vet jag vilket det är, hår eller trasiga membran? Går det höra skillnad?

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Splithorizon
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/09/23 :  15:23:11  Show Profile Send Splithorizon a Private Message  Reply
Om du kan ta koert på dem kanske det kan hjälpa, iaf om det är hår du är orolig för.

Se till bara att du tar ordentliga bilder som det finns möjlighet att se felet på.

Dock kan inte jag mycket om sådant, har inte haft det problemet ännu.
Go to Top of Page

dadygee
Member

160 Posts

Posted - 2009/09/23 :  16:12:23  Show Profile Send dadygee a Private Message  Reply
jag har märkt att om jag plåtar något med macro så kan jag blåsa upp bilden och oftast ser bättre
vad som är bekymmret med något som är trasigt än om jag använder blotta ögat.

"är det 60gig du har i fickan eller är du bara glad att se mig?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000