HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vänstergängade vinylskivor!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gerward
Member

92 Posts

Posted - 2009/05/12 :  11:05:25  Show Profile  Visit gerward's Homepage Send gerward a Private Message  Reply
Hej!

Jag undrar lite om vilka album som spelats in vänstergängade, alltså spelas utifrån och in?

Efter en diskution med en Humpsvakar så fick jag reda på att deras första LP var sådan, finns det fler..

http://www.humpsvakar.fi/skivor/vanster.php

//Andreas

Io
Member

473 Posts

Posted - 2009/05/12 :  11:13:40  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Andra skruvade versioner, om än ej vänstergängade:

M, tolva med Pop Music 1977? En variant hade två spår parallellt, så om man satte ner pickupen på udda varv så kom en låt, på jämna varv en annan låt.

Per Sonerud EP, ca 1980. Sista spåret på baksidan. Spröd balad i höger kanal, stökig rockare i den andra. Inte helt lyckat#8230;

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Pioneer 668, PC, Chord Qutest

• Bladelius Saga MkII

• Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2009/05/12 :  21:11:03  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Å Humpsvakar.
Fan vad kul man haft med dom under åren man spelade i Allianceorkesten på Chalmers. Ingen orkester kunde sjunga så bra som dom.

Jag har en annan rolig skiva "2 halvor i videostereo" med Humpsvakar. Det följde med en pappskiva där man vek upp flikarna med illustrerade trumslag. Pappskivan lades på vinylskivan och på ena spåret var pappskivan med trumslag synkad med trumljudet när skivorna snurrade = Videostereo. Skivfodralet är en rund tygpåse.
http://www.humpsvakar.fi/skivor/helhalv.php

Edited by - lars on 2009/05/12 21:38:45
Go to Top of Page

gerward
Member

92 Posts

Posted - 2009/05/12 :  22:48:43  Show Profile  Visit gerward's Homepage Send gerward a Private Message  Reply
Jo Humpsvakar är helt klart ett trevligt gäng! Alliancen är riktigt roligt! Sitter förtillfället som kassör och till helgen bär det av till SOF!

2 parallella spår finns det på alliancens skiva Marschgoa låtar, inspelad 81 om jag inte missminner mig! Om någon är sugen går de att köpa ospelade av mig till det facila priset 30 sek! =)

//Andreas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000