HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Thorens TD160C = TD160 mk III?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2009/04/29 :  18:43:35  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Är snart ägare till en Thorens TD160 så jag har en lite fundering. Är TD160C samma som brukar kallas MkIII? Såg på en information flyer på vinylengine som handlade om TD160 (Skivspelaren som avbildaspå flyern står det endast TD160) däremot står det i texten TD160C.

Är det någon som kan upplysa mig i min förrvirrade värld ?

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/04/30 :  13:12:31  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Har kollat runt lite och ringde David på Agenten, men vi gick bet på att hitta likheten eller skillnaden. Förvirring är bara förnamnet. Jag återkommer om något dyker upp.

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2009/04/30 :  21:26:28  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Flyer'n har gjort mig mer förvirrad än vad jag brukar vara..

Om du vill läsa flyer'n så gå in på www.vinylengine.com - klicka på Library - leta upp Thorens och klicka - leta upp TD160 och klicka - leta upp download och C flyer och klicka.

Skall bli intressant att höra vad ni har att säga.
I texten står t.ex detta "For example, the identical TP-16 tonearm and belt-driven synchronous motor used in the Thorens TD-125 mark II are incorporated in the TD-160C." På bilden ovanför texten är det ett foto på en TD160.
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2009/05/01 :  22:20:05  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
Det har gjorts många varianter av TD160 genom åren. :)

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2009/05/02 :  10:03:46  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Hej Roger.L! Jag har för mig att det är tonarmens massa som skiljer för att kunna matcha olika pickuper.Har jag fel så får någon gärna rätta mig!
Mvh
bula44
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000