HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 In-ear-lurar med djupbas.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hallon
Member

74 Posts

Posted - 2009/04/15 :  13:20:51  Show Profile Send Hallon a Private Message  Reply
Jag är på jakt efter ett par nya lurar till min iPhone. Givetvis är det ett plus om det finns mic på sladden, men jag prioriterar bra ljud för musiklyssning.

Jag lyssnar en hel del på triphop, club, d&b och rock så jag värdesätter att hörlurarna klara djup bas. Dock så lyssnar jag även på klassiskt, jazz, soul osv så jag vill inte att det bara skall vara en mullrande bas.

Jag var inne på HiFi-klubben idag och han ville sälja ett par DENON AH-C351, men de få recensioner jag hittar om dem klagar lite på just basen.. Kollar man på HiFi-klubbens web så finner man även ett par lurar vid namn DENON AH-C452, där dom i produkttexten trycker lite på just basen "De mjuka öronsnäckorna ger en tung basåtergivning", men dessa hittar jag ingen recension om över huvud taget.. Någon som testat?

Det är ju väldigt svårt att köpa in-ear-lurar eftersom man inte kan provlyssna dom innan. Man får gå på folks omdömmen vilket också är svårt eftersom det är så olika hur man uppfattar ljudet.. Det är väl säkert så att det låter olika beroende på hur bra passformen är för just mina öron också.. Antar att man får gå lite på magkänsla :)

Har ni några bra tips som passar mina önskemål?

Tidigare erfarenhet av små hörlurar är bara de headset-lurar jag fick till min SonyEricsson W950. Dom klarade basen ganska bra, men var inte något att höja ögonbrynen för i övrigt. Apples lurarna som jag fick till min iPhone "hänger" inte ens kvar i öronen..

Prisklass: Under 1000:-

Ryssen
100.000-klubben

8522 Posts

Posted - 2009/04/15 :  16:01:37  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
I nya Hifi o musik är test på sådana.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Hallon
Member

74 Posts

Posted - 2009/04/15 :  17:52:19  Show Profile Send Hallon a Private Message  Reply
Tack, skall kolla där.

Just nu har jag kört in mig lite på Denon AH-C452.. Hittat en del recensioner nu och många verkar ändå impade av basåtergivningen.

Ringde och pratade med hifi-klubben igen. Han sa då att dom var något "stramare" i basen än de andra (351). När jag sa att jag värdesatte djup bas så sa han ändå att det ÄR djup bas.. vet inte riktigt vad jag skall tro.. Kan en bas vara djup och stram? Jag fick inte riktigt ur honom vad han menade med stram..

Finns det någon här som har testat lurarna?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/04/19 :  08:51:06  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
stram eller inte stram har inte med djupet att göra. Stram menas nog att den spelar "tight" och kontrollerad bas alltså inte svullen och överdriven.

Mina shure e500 spelar bra djupbas. Kommer med mic också.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/05/20 :  17:25:50  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tipsar om Sony MDR-EX90 som åtminstone låter för jäkla bra enligt min uppfattning.
Köpte ett par samtidigt som jag köpte en iPod Nano 5.e generationen.
Först uppfattade jag kombinationen som något tungdriven, kylig och inte alldeles ren.

Efter några veckors bruk släppte ljudet och idag kan jag bara säga WOW! Ruggigt klart ljud med utsträckt, väldefinierad bas som man nästan känner i kroppen. Roliga att lyssna på och en 3D som jag aldrig tidigare hört.

Rekommenderas!
/Micke

Edit: Glömde säga att de är tyvärr ganska tungdrivna, man får skruva på rätt ordentligt, åtminstone med Nano'n. Och sen har de en nackdel till; Sladdarna leder in ljud i luren, alltså mikrofoni, men en mekanisk sådan. Glöm att ha dem vid kallt väder ute och med lursladden liggandes mot dragkedjan i jackan! :) Sjukt störande med rrr,rrrrr,rrrrr-ljudet som blir när sladden dras över dragkedjan.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2009/05/21 21:15:55
Go to Top of Page

Wiker
Member

104 Posts

Posted - 2009/05/20 :  18:02:30  Show Profile Send Wiker a Private Message  Reply
Du ska ha Shure SE210 utan tvekan.
Dom har dock ej mic.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=172615

This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical).
Go to Top of Page

300b
Member

70 Posts

Posted - 2009/05/22 :  22:09:45  Show Profile Send 300b a Private Message  Reply
V-Moda Vibe II är det du skall ha :-)
Go to Top of Page

Wolverine
Starting Member

39 Posts

Posted - 2009/05/27 :  00:44:57  Show Profile Send Wolverine a Private Message  Reply
Shure SE210 finns (/har funnits?) med mic.
http://store.shure.com/store/shure/en_US/DisplayProductDetailsPage/productID.107538000

Tyvärr står det ju "currently not available" på sidan, men kanske finns de kvar i lager hos nån återförsäljare? Galet bra ljud, men kanske lite väl långt över ditt pristak...

Hellre åt helvete för starkt kaffe än bara lite för svagt.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2009/08/12 :  17:39:42  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
Vad har Metallica och Rolling Stones gemensamt med Dallas Cowboys, Jessica Alba och Chris Hoffman?

De använder In-ear-lurar från Ultimate Ears.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2009/08/24 :  08:09:39  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Jag tycker att de flesta in-ear jag har testat har ganska tunn bas. Oftast har det ju med placeringen i örat att göra, vissa dagar får man till det riktigt bra och då blir det mycket bas. Det är ju däremot lite svårare än att sätta på sig ett par hörlurar.

Dessa från Ultimate ears har extra bas:
http://ultimateears.com/_ultimateears/store/products/superfi5eb.php Ligger lite över din prisklass, men letar du lite så kommer du hitta dom runt 1000:-

Jag har en kollega som har dessa, jag är inte riktigt nöjd med ljudet i dom, men de har mer bas än alla de jag testat:
Shure E500, SE530, E2C, E3C, E5C
Ultimate ears UE11pro, UE4Pro, bägge costum

De lurar jag lyssnat på som haft mycket bas som passar bra för metal/elektroniskt är Sony MDR-EX71, men tyvärr låter de rätt skrikigt i övrigt. Men du får mycket för pengarna, tror de ligger runt 250:-

Jag skulle faktiskt köpa Shures modell Shure SCL2(nya versionen av E2C tror jag), den har jag tipsat många om och ingen har varit missnöjd.

Nu har ju alla jag tipsat om varit högre än din prisklass, men då kan du ju eventuellt stryka dom iallafall

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2009/08/24 08:11:09
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/08/27 :  18:18:22  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone Westone


Moget va?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2009/08/27 :  19:41:51  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Nån som har jämfört med Jays "d-jays"

http://www.jays.se/products/earphones/d-jays.html
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000