HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 34

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/10/22 :  10:35:11  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
antar att dina paneler går under 1 ohm också. jag kör med 2x60w i 8 ohm electrocompaniet å när jag drar på lite så låter diskanten sprucket i musik som de händer lite mera i. cymbaler tex låter inte jätte kul. ok inte jätte farligt å många har inte stört sig på de men jag gör detta. lånade ett PBN mini olympia steg som lämnar 2x160W i 8ohm å då var detta med diskanten som bortblåst.

men som sagt testar man ordentligt innan så ska de ju inte vara nått

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/10/22 :  17:07:42  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Blir många timmars lyssning innan jag byter bort krellen...men den 335 ML som jag hörde när jag hämtade Cdn lät förbaskat bra..:)

Educk: tror att du skulle behöva lite mer effekt, låter som slutsteget inte riktigt orkar leverera när det behövs. Eller så kan det kanske vara placeringen ? Vad är PBN olympia för ett steg ?

Emil. vi ska prova att släpa ut mitt steg till dig och jämföra mot Nuforce :)

[i][purple]
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/10/22 :  17:53:25  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
jopp mer effekt krävs det var de jag menade med att de kanske kan bli problem med vissa rörförstärkare för din del

detta är PBN steget jag lånade å måste säga att det lät rätt grymmt

http://highend.no/olympia-mini.html

Ljudrättsaktivist

Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/10/23 :  08:06:29  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
Educk - trevligt med flera ML fantaster. Är vistans bas aktiv?

Gozzi - Du blir bara besviken. Storleken har ingen betydelse hehe
Tror att krellen slår Mark på fingrarna. Har för mig att jag läst nåt test där krellen hade mera muskler och ljudbild. Nu säger jag inte att Marken är dålig men pris/prestanda är nog till Krells fördel.
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/10/23 :  14:07:43  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
emilraaf - jo det är kul att fler gillar dessa högtalare. Vista har en 8" passivbas

Ljudrättsaktivist

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/10/23 :  15:00:53  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Jag skulle 7dar i veckan och två ggr på söndagar välja ditt steg före ett ML335
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2009/10/23 :  15:37:38  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ekman: Det skulle vara intressant att koppla in en och se hur den presterar, har haft ML 27.5 förrut och den tyckte jag inte var lika dynamisk som Krell Ksa 100s. Som jag bytte till då, men det går inte direkt att jämföra en 27.5 med en 335 :)

Såg att det fanns en 335 ute på Audiogon för ganska vettigt pris... :)

[i][purple]
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/23 :  15:54:11  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Gozzi

Vilka grejor! Bara skakar på huvvet. Om jag bara inte min avbetalning på HD'n, om jag bara hade ett jobb, om jag bara....

Hjälpte min bäste kompis till schyssta greor för ett par månader sedan; Krell KSA 300S, Krell KRC-HR och nu står en Audio Research CD7 hemma på prov...

Underbart läsa om Din grejor... Ger "vill ha-känslor" i hela kroppen!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/10/23 :  16:19:48  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Gozzi: Jag tror du skulle få ungefär samma skillnad mellan ditt steg och 335an Levinsonen är mörkare, mer instängd och tamare i dynamiken.
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/10/23 :  17:17:29  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Gozzi:Gå upp ett par snäpp i Fpb familjen,typ cx så ska du se på att du blir nöjd!!!!

Temptation
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/10/23 :  18:39:03  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Kan ju nämna att mellan vanliga FPB till FPB-c är inte så jättestor skillnad men FPB-cx serien är ett stort steg upp.

Jag är själv sugen på en cx av något slag snart.
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2009/10/24 :  19:43:02  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ingemar: Hehe, kan tänka mig det. Har ju tänkt att byta up mig, fick ett erbjudande om Krell FPB 350 mono, vet ej om det var cx ? Men det går ju att kolla upp :)

24U: kul att du gillar anläggningen...:) Skulle vara kul att prova ett Krell KRC HR jämfört mot mitt KRC, har hört att det ska vara ett snäpp vassare. Har letat lite efter den uppgraderingen, men ingen lycka ännu. Vad har han för högtalare till den elektroniken ?`

Ekman: Ska bli kul att se vad du väljer för steg...Du & Ingemar har ju riktigt seriösa system, vore kul med lite bilder...:) Fick den känslan av 27.5, mindre ljudbild & och som du säger tamare helt enkelt. Men som sagt det är sjukt snygg elektronik. I nästa hifi & musik så kommer ett reportage hos han jag köpte Cdn av...

[i][purple]
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/10/24 :  19:52:37  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
Educk.. bor du i närheten av uppsala? välkommen att lyssna på request. Alltid kul att jämföra.
Ekman.. krellen krossar Ml
Nu ska jag återgå till ardbegen.
god natt
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2009/10/25 :  23:16:53  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
emilraaf.. jag bor rätt långt bort närmare bestämt i tønsberg (norge) annars hade det varit kul å jämfört

Ljudrättsaktivist

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2009/10/28 :  07:53:43  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Har letat efter ett par begagnade Magnepan 20.1, någon som vill bli av med ett par ?

[i][purple]
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/10/28 :  18:59:01  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
peterpan 2 kan jag ordna hehe
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2009/10/28 :  19:12:15  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
kul kille, läste om strömrenare i nya High Fidelity... mycket intressant !

Ps Audio - Power Plant Premier måste provlyssnas :)

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/10/28 :  19:20:12  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Gozzi:Tycker att du ska hoppa över det där med strömrenare,vad jag förstår så har du ju bra strömsnokar,så köp klangmoduler och några meter med jpc 2,5 och dra en eller ett par separata matningar på 16 amp till dina strömslukare,så blr du glad igen!!!

Temptation
Go to Top of Page

Forsman
Member

212 Posts

Posted - 2009/10/28 :  20:21:35  Show Profile Send Forsman a Private Message  Reply
Beroende på hur nätet ser ut hos dig Gozzi, tycker jag det är klart värt att testa en PowerPlant.

Hade med mig min till en kompis bara för test och se hur det såg ut distorsionsmässigt.
Vi kunde konstatera att den matning med högst dist var via en skiljetrafo han matade slutstegen med.
Nätfiltret till övrig elektronik hjälpte en del.

Sitter grymt nöjd med min PP, knappt ljummen kör bla ett KSA 250 på den

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2009/10/29 :  07:04:04  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ingemar :)
Forsman: jo som sagt skulle vara kul att testa, Får funderar lite över det där med renare el, håller fortfarande på och jagar ett hus så jag äntligen kan få ett Hifirum. Där blir det garanterat Egen matning till Hifin.
Men nu till något annat, Vad kör ni för kablar mellan Cd / försteg ?

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/10/29 :  08:31:14  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Slipper den biten mellan cd&förstegmen till slutsteget så är det transparent cast.

Temptation
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/10/30 :  09:36:07  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
Ingemar - vad har du för cd/försteg?
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/10/30 :  10:01:12  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Emil:Jag använder mig av en kps 25 sc.

Temptation
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/10/30 :  10:10:37  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
trevligt trevligt.. det är väl efterföljaren till min gamla pjäs.
Då förstår jag att du är nöjd
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/30 :  14:05:23  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Gozzi

Den största skillnaden på förstegen är en precisionsvolym i huvudsak. Såg ett till salu nyligen. Tror det var hifimagasinet. Nån från Norge eller Danmark, vill jag minnas. Han kör med Reidars alster; Respons Garnd D. Om jag nånsin byter mina JBL, så hoppas jag pengarna kan räcka till ett par sådana. Men jag har nog mer brutal mangelfaktor i mina, så ett par bra subbar kommer nog behövas. Gillar spela högt... Mina grannar är änglar!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
Page: of 34 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000