Har haft en Krell Sacd MKII och ett Krell KBL Försteg hemma. Vilket lyft !
Thetan är bra men dock inte riktigt lika bra som Krell cdn. Det vart en oerhörd skillnad när ett KBL kopplades in också, trodde att försteget i Thetan skulle räcka till. Men maken till musikalitet och mikro detaljer som grävdes fram var otroligt.
Har spelat skivor som aldrig förr :)
Nu är dock Krell KBL försteget sålt och nu väntar jag på ett Audio research LS15 !
Krell Sacd ar riktigt bra, Krellen spelar med mer mikrodetaljer och kanns sa mycket battre an Thetan. Har dock inte spelat dom mot varandra..Men forsta intrycket ar att det ar en helt annan liga som Krellen spelar i. Ska testa efter semestern. Ska bli riktigt roligt med Audio Research forsteg...
Krellen är inte dum och kanske skulle låta kanon i ditt system, försig så har jag inte hört Acoustic Reality. Men jag är helt klart nöjd med den, och vad den presterar..
Har precis sålt högtalarna... var inte riktigt planerat att det skulle gå så fort. Dammsuger nätet nu !
Kom gärna med förslag på några burkar som är värda en provlyssning !
Sonus Faber passar bra ihop med Krell tycker jag. Nu har jag visserligen inte hört din Krell-modell men överlag brukar de gå bra ihop! Finns nog några här på forumet som kör den kombon...
Sonus Faber, har jag inte kikat på. Har hört någon modell hos Urban men aldrig riktigt fastnat. Har läst en del om Martin Logan, hade ett par SL3 för några år sen. Som jag var väldigt nöjd med då.
Det jag inte gillar är att dom har integrerade slutsteg i deras nya serie (Vantage/Summit). Visst det låter säkert kanon, men inget för mig.
Dina C2 lät fantastiskt bra Ingemar. Snygga burkar med ett skönt ljud !
Såg att det fanns ett par Vienna Acoustics Mahler på hifi magasinet, riktigt snygga.
Sen är det sambon också, tittat lite på ett par Martin logan Prodigy. Men dom kan jag nog glömma om jag inte flyttar Hifin från vardagsrummet till kontoret...