HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Thorens tips
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2009/04/08 :  21:40:29  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Äger en Thorens 166’a men funderar på att byta upp mig. Vinyl intresset har växt med åldern . Har kollat runt lite efter en annan begagnad Thorens. Vad jag förstår så är dessa prisvärda. Problemet är att jag inte känner till alla modeller. Tänkte att någon kanske kan ge mig tips på vilka modeller som är intressanta av de äldre Thorensspelarna. Lista dem gärna. Är ev. intresserad av att modda spelaren lite.

Modell 321, 320 samt 316 skall vara bra, eller? Har även hört att 124, 125samt 126 skall vara intressanta. Hur är det med 150’an?

Känner någon till några intressanta hemsidor angående Thorens?

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2009/04/08 :  22:22:58  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Här finns en del info: http://www.vinylengine.com/library/thorens.shtml
Där hittar du även en länk till Vinylengines Thorensforum

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/04/21 :  07:49:32  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Har haft och fortfarande har flera Thorens skivspelare och tycker att en TD 160B med SME tonarm låter mycket bra. Även TD-124 är bra skivspelare men kostar mer än den leverar tycker jag. Såg häromdagen en TD-124 med SME 3012 säljas för 4700 dollar på Ebay

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/04/21 :  09:02:22  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

En TD 125 kan Du få under 3000:-, vilket är rena stölden.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000