HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Återbesök hos Snakeman... Bra blir ännu bättre :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/04/03 :  13:02:01  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Gjorde en liten utflykt igår igen - var hemma hos Fredrik "Snakeman" som gjort en liten nyinvestering, en mycket lyckad sådan enligt mig...

Sist hade han ju totaluppgraderat elektroniken och inledningsbilden såg ut så här - tråden hittar ni här!:


Numera ser det ut så här:




Han har även köpt nya stativ - tyvärr hade inte dessa kommit än, vi får hålla till godo med de gamla så länge...

Nån som vet vad vi ser?

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2009/04/03 13:03:57

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/04/03 :  13:17:13  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ahh, vad spännande! Rykterna har ju gått...




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/04/03 :  13:34:39  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Ja det mycket spännande, nu hade inte Fredrik lagt ned så mycket energi på placering osv, med tanke på att de stativen han beställt inte kommit än - vi enades om att dom nog stod lite för brett isär och lite för nära bakväggen - dels för att få ett riktigt bra släpp, men även för att basen ska få andas lite friare och därmed skapa djupet och korrekta perspektiv...

Men enligt mig så spelar dessa "nya" högtalare redan åttor kring de gamla Utopia... så det verkar mycket lovande, minst sagt

Ingen som vågar gissa lite? - vi kör märke och lite baksida så länge...




Fortsättning följer förhoppningsvis i helgen, nu ska jag ut och resa lite..

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2009/04/03 13:35:07
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2009/04/03 :  20:36:26  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
McIntosh!?

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2009/04/03 :  21:13:12  Show Profile Send erixon a Private Message  Reply
Ah, Dynaudio Special 25 (twenty-five)? Vill minnas att det var dessa jag hörde på HIFI-mässan i Växjö 2007. De imponerade då och gör det säkert nu också. Det har verkligen skett en utveckling sedan jag hälsade på hos Snakeman. McIntosh är ju också högintressant, "retro-high-end"!

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2009/04/03 :  22:05:44  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
Jajamän.Ett par special 25:or har hittat hem till mig.
Har gått funderat på en uppgradering på högtalarsidan ett tag nu,och när jag väl bestämnde mig för att göra slag i saken så fanns det ett par tre st märken som var intressanta.Efter lite efterforskning och lyssning så var det Dynaudio Special 25 som stod som vinnare.

Special 25:orna har funnits på listan över högtalare som jag har velat ha ända sen jag hörde Mcintosh och dom på arken mässan.
Det var en kombination som fastnade i minnet

Edited by - snakeman666 on 2009/04/04 06:14:52
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/04/03 :  22:47:17  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply

Grattis till uppdateringen

Ja har inte hört dessa läckerbitar ännu, men man kanske har en chans nu?

Men är det inte "lite" för få element i dom

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2009/04/03 :  22:56:50  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Uppgradering? Tycker det blir mindre och mindre högtalare hela tiden? Vad är det för minimalism du eftersöker?

Ser absolut spännande ut! Mer bilder

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/04/04 :  20:48:12  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Nja Wallraff, skulle nog säga att Dynadio högtalarna är betydligt mer fullvuxna både visuellt och framför allt ljudmässigt - visst Utopia var kanske lite bredare, men den såg i mitt tycke lite fåniga ut med sitt pyttelilla baselement... Special 25:orna spelar musik som om dom vore golvare och dom ger duktigt med punsch i basområdet... nu är det kul att lyssna hemma hos Fredrik

Lite mer bilder?








Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/04/05 :  21:21:38  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Ja här var det dåligt med aktivitet, kanske är det vårgrillningarna och rabattrensingarna som gjort att forumdeltagarna fullständigt gått in i väggen

Nåja - jag kör på med lite fler bilder, elektroniken är ju samma som vid förra besöket, men det är så otroligt svårt att låta bli att plåta lite - läckert är väl bara förnamnet...










Vad tycker ni?

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/04/05 :  21:30:59  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Ja det var ju MCD201 - vi kör väl vidare med försteget C46 direkt?


Slutsteg MC275:


Helheten:




...och så en sista på de fantastiska Dynaudio Special 25


Slutligen vill jag tacka Fredrik för en angenäm lyssningssession och en god fika, samt trevlig pratstund

Ska försöka fixa en bild när Stand 4 stativen har kommit oxå...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/04/06 :  14:04:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Känns som att jag missat JM Lab'arna...ett lyssningstillfälle som gått missat!

Kan tänka mig det är mer punch i dessa DynAudio tack vare större membran.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/04/06 :  15:40:58  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
McIntosh är så himla snyggt.................

Grattis till ett fint system..........
Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2009/04/06 :  18:15:08  Show Profile Send shifts a Private Message  Reply
Här var dräggelfaktorn rätt hög om man säger så
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2009/04/06 :  18:51:27  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
Fick besked idag att det kommer att dröja några dagar till innan stativen kommer.

Jmlabbarna har fått ett nytt hem,det gick rätt snabbt.
Ska bli kul att jämföra hur mycket stativen gör igentligen.

tian: tackar
Double A :"för lite element" Tjaa jämfört med dina skapelser så

Wallraf:Dom är lika stora som Jmlabbarna,men kanske lite bättre propotioner.

Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/04/18 :  11:39:59  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Då ska vi se - Fredrik hade den stora vänligheten att maila över lite bilder på de nya stativen och jag tänkte att jag delar med mig av dessa foton här - tycker det blev riktigt snyggt











Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2009/04/18 :  17:27:57  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Jag blir så nervös när plattan på stativen är så liten...

Men absolut snyggt

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2009/04/18 :  18:45:30  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Läskigt, ett öga i diskanten Ser ut som om det bor någon i högtalaren och stirrar på oss

Annars var det riktigt vackert, gillar dynaudio skarpt

Cyrus
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2009/04/19 :  11:51:08  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
Skönt att dom äntligen har kommit,men den som väntar på något gott.......

Känns som att dom här stativen passar bättre både till utseendet och ljudmässigt.



Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2009/04/20 :  08:50:55  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Första gången jag kollar in denna anläggning och det ser fantastiskt snyggt ut och jag antar att det också låter så.
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/04/23 :  13:08:43  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Diggar valet av signalkabel mellan för/slutsteg

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2009/04/23 :  14:23:04  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
quote:
Diggar valet av signalkabel mellan för/slutsteg


Drömmen vore sådana hela vägen
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2009/05/05 :  13:54:05  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
quote:
Jag blir så nervös när plattan på stativen är så liten...


Kan man inte fästa 25:an med topplattan med skruv? Har för mig att man kan göra det med andra Dynaudio modeller, så att de står stadigt.

Hittade svaret själv..Contour S 1.4 och Confidence C1 kan skruvas fast direkt i stativet.

Edited by - Klingan on 2009/05/05 14:26:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000