HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Vilka lurar bör jag kolla in
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2009/03/30 :  19:16:25  Show Profile Send Gottis a Private Message  Reply
så nu har kä....en vunnit slaget om högtalarna, nu är dom bortplockade.

Så nu får det bli hörlurar i stället, vad tycker ni att jag ska kolla in.

pris max 10000 lyssnar mest på rock o hårdrock,Pink floyd är oxo en favorit

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2009/03/30 :  19:52:02  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Först och främst måste jag beklaga händelsen och frånfället. Tyvärr är jag inte till mycket hjälp när det gäller lurar men det kommer snart forumister till undsättning.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2009/03/30 :  20:20:53  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Beklagar också frånfället

Är väl ingen jätteexpert på lurar men jag kan ge två förslag.



AKG K701. Väldigt upplösta och detaljrika, dessa kan man behöva vänja sig med om man inte är van vid detta. Kan uppfattas som basfattiga.

eller så dessa Sennheiser HD650

Lite bastyngre, "varmare" med också högupplösta.

För att få ut det mesta ur dessa eller någon annan som du vill ha måste man använda en hörlursförstärkare, med eller utan rör. Går att få tag på relativt billigt begagnade.

mvh



Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare

Edited by - Pettersson on 2009/03/30 20:21:54
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4456 Posts

Posted - 2009/03/30 :  20:23:12  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Gottis skrev:
quote:
så nu har kä....en vunnit slaget om högtalarna, nu är dom bortplockade

Då är du inne på fel forum.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/03/30 :  20:28:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det finns även en avdelning för "Personlig Hifi" där kan det finnas fler tips att få.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/03/30 :  20:32:00  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Precis... Flyttad...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2009/03/30 :  20:57:01  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Testa Denon....Audio Technica......Grado.....Ultrasone, innan du slår till på ett 650:or.
Sennisarna låter aldrig dåligt, men de glänser aldrig.´
Vet inte om Philips SBC HP-1000 finns att köpa billigt på GK's. Annars är det en no brainer!
mvh dom

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2009/03/30 20:59:08
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2009/03/30 :  22:32:12  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Sennheisers nya, HD 800, skall visst vara något extra.
Fast det blir kanske en liten aning utanför budget

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2009/03/30 :  22:35:55  Show Profile Send Gottis a Private Message  Reply
Sennheiser HD650 verkar passa min smak (varmare men också högupplösta) hur är dom jämfört med Grado, Denon.
Har för mig att jag läst ett test av Grado för länge sen och att dom fick bra kritik, framför allt basen. Men minnet är väl inte det bästa.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/03/30 :  23:17:19  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
http://www.headphone.com/

Har hittar du mycket information och aven en del matningar.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2009/03/31 :  20:51:37  Show Profile Send Gottis a Private Message  Reply
Tackar för länken. Det lutar åt denon lurar
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000