HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Blu ray - vad ska man tänka på?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/26 :  15:44:08  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Är i valet och kvalet att ersätta min DVD-spelare mot en blu-ray.

DVD'n jag har idag är en billigare variant från Pioneer och den har börjat bete sig skumt... Bilden blir hackig och fladdrig och man får stänga av den och dra igång den igen för att det ska självläka. Lite tråkigt närd et händer fyra ggr i varje film...

Tycker inte det är nån vits att köpa en DVD igen, utan vill satsa på en blu-ray, mest för att vara någorlunda framtidssäker.

Vad ska man tänka på?

Kan man koppla externa HDD till vissa spelare? Fungerar de på nätverk? Känner mig rätt rudis på området då ljud är det primära och bild det sekundära. Kan tänka mig att lägga max 5000 spänn på en spelare/konsol

Ge mig lite råd vad jag ska kolla efter och vilka maskiner man ska kika närmare på och/eller akta sig för.

Tackelitack!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

hman
Member

159 Posts

Posted - 2009/04/09 :  08:01:57  Show Profile Send hman a Private Message  Reply
Prova en Sony Playstation 3. Sony's PS2 fick mycket bra jitter betyg i stereophiles test. Det går att byta hårddisken till tex en WD 1Tb green power, som ska vara bland de tystaste. Sedan finns det lite freeware på youtube som kan konvertera internet kopplingen till en media server. Jag är inne på samma spår och kommer att inhandla en PS3 inom kort.

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000