HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Mjukt material mellan huvud och bygel??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2009/03/06 :  13:18:02  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message  Reply
Jag älskar mina Grado 325i, men..... Då konstruktionen till viss del består av mässing, är de ju knappast några lättviktare. JAg tänkte mig därför att jag ska försöka mecka ihop en liten dyna att sätta på undersidan av bygeln till hörlurarna för att skona min redan så hårt ansatta flint.

Klart man skulle kunna ta en bit profilerad skumgummi och limma dit, men samtidigt så vill man ju ja något estetiskt tilltalande och funktionellt. Finns det kanske någon bra vadd som andas bra eller nått bra tyg som är lätt att sköta osv??

Henmyr
Starting Member

48 Posts

Posted - 2009/03/06 :  17:40:19  Show Profile Send Henmyr a Private Message  Reply
Du kanske kan testa en reservbygel till beyerdynamic:

Bandet:
http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt_770_pro_kopfgurt.htm
Förklaring:
http://www.head-fi.org/forums/f4/beyer-headband-grado-240237/

Moddat Xfi -> Gamma2 dac -> CK2III / CTH / Leben CS300 -> Grado RS1 / Sennheiser HD600 / AKG K501 / Audio-Technica W5000
Go to Top of Page

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2009/03/08 :  08:28:11  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message  Reply
intressant!

Jag gillar att det bara är att snäppa på den utan behöva förstöra bygeln. Då måste jag ta reda på vilken bygel jag har.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000