Author |
Topic |
|
marran
Member
540 Posts |
Posted - 2009/03/05 : 22:55:55
|
Jag har nu kommit i kontakt med ett antal picturediscs: Metallica-Ride the lightning Metallica-Master of Puppets och nu senast Meatloaf-Bat out of hell
Rent optiskt är de i väldigt bra skick, verkar som folk är rädda(re) om sina picturediscs än vanliga skivor, alla 3 är beggade för övrigt. De är också rätt så tjocka och tunga, 180g kanske?
Problemet är att de sprakar en hel del, mer än någon annan skiva jag har, trots att jag har allt från helt nya skivor till ordentligt slitna välspelade beggade ex. Är det en "feature" hos picturediscs att de sprakar eller har jag bara otur? |
Do never underestimate the power of a large number of morons! |
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2009/03/06 : 00:35:12
|
Ja, picturedisc-vinyler brukar ofta spraka och ha andra oljud för sig, tyvärr.
Men inte alla, de som jag har hört från Nuclear Blast och Relapse Records låter bra. Sedan finns det ju dom som låter bra i det stora hela, men som har ett ganska högt bakgrundsbrus - mina Sabbathvinyler från Earmark är sådana. |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2009/03/06 : 18:53:40
|
Jag tror inte att så kallade picture discs knastrar mer än andra, det är bara så att det kan vara nästa omöjligt att se repor på en picture disc eller färgad vinyl. Men å andra side så är dom gjorda för se bra ut mer än att låta bra. |
Peder Bäckman AVM Audio Video Manufaktur
|
|
|
|
Topic |
|
|
|