HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Byta tonarmskabel i Pro-Jectarm?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Io
Member

473 Posts

Posted - 2009/02/25 :  22:42:35  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Jag har en Pro-Ject RPM-10 som inom kort kommer att få en mycket intressant pickup att kramas med. Och jag funderar på att byta kablage i tonarmen till VdH-kabel.

Är det ngn som har erfarenhet av liknande operation? Är det möjligt att byta kabel själv? Eller är Pro-Jects armar svårarbetade?

/Io

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Pioneer 668, PC, Chord Qutest

• Bladelius Saga MkII

• Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2009/02/26 :  12:45:35  Show Profile Send keso77 a Private Message  Reply
Jag har själv också funderat på att byta, men jag har 9c armen. Torde väl vara snarlikt så jag är också mycket intresserad av ett svar på denna tråd.
Har tittat på dessa:
http://www.hollandlink.nl/E_art_183.html
alt.
http://www.hollandlink.nl/E_art_182.html

Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

Edited by - keso77 on 2009/02/26 12:47:33
Go to Top of Page

Bardis
Member

3347 Posts

Posted - 2009/03/07 :  15:45:26  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Varianten med solid silvertråd verkar intressant. Har några meter 0,2mm silvertråd på hyllan. Men teflon isoleringen får inte vara för styv så den styr armen. Någon form av textilstrumpa kanske är mjukare och bättre?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000