Author |
Topic |
|
Gabrioth
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2008/12/26 : 21:35:48
|
Hejsan
Postade detta i personlig hifi för en tid sedan, men jag tror att kunskapen kring dessa saker kanske är bättrebland DIYare :)
Har haft min MF X-Can V3 i ett antal år nu och jag tycker att den börjat låta "Sämre" på sistone. Jag kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är jag märker, men något är det. Plus att den ibland uppför sig konstigt och tystnar på ena kanalen, varpå man måste starta om den.
Jag funderar på om det kan vara dags att byta ut originalrören. Den har ju ändå gått nära nog 24/7 i ett antal år, så om de behöver bytas är jag inte missnöjd med livslängden...
Till saken, är det någon här som vet ett bra (läs pålitligt och enkelt) ställe man kan beställa rör från i Sverige (eller ännu hellre en butik i stockholm)? Som dessutom har de JAN Philips 6992s som sitter i V3'an.
|
Dilegua, notte! Tramontate, stelle! Tramontate, stelle! All'alba vincerò! Vincerò! Vincerò! |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2008/12/26 : 22:33:55
|
LH Förstärkarteknik. Rör hittar du också hos EdgarAudio, Radiomuséet i Göteborg, GMF, TangoTubes och ...nä, glömt det. |
|
|
Jazzskägg
fd. Mattias A
424 Posts |
Posted - 2008/12/27 : 00:26:31
|
Beställde 6922 TAD som är ett mycket bra rör från svalander .kme har testat en massa olika 6922 och tycker att TAD(tubeampdoktor) är det mest intressanta och jag kan bara hålla med .Kolla på svalander.se/shoppen/tubes.htm han håller till i åkersberga
mvh mattias
|
d,i,y amatör som inte riktigt vet hur man gör men det spelar ingen roll så länge det är skoj ------------------------Jazzskäggs byggtråd------ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72340
|
|
|
Gabrioth
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2008/12/28 : 15:22:48
|
Tack för svaren :) Nu har jag något att gå på iallafall! |
Dilegua, notte! Tramontate, stelle! Tramontate, stelle! All'alba vincerò! Vincerò! Vincerò! |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/12/28 : 16:42:01
|
Skicka ett pm till Imperial här på forumet.
Han har nog ett o annat 6922 till övers Han har ju runt 40000 rör på sin lilla båt
Jag har nog ett gäng Billington E88CC liggandes. Hur många behövs det??
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Gabrioth
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2008/12/28 : 17:29:25
|
Hmm, jag behöver två st :) Sitter ju bara två i V3an vad jag vet.
|
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/12/28 : 17:57:03
|
Två kan jag avvara.
Tyvärr så kommer jag inte tillbaka till sthlm förren den 6/1.
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Gabrioth
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2010/01/13 : 10:25:47
|
Känns lite knäppt att bumpa en såhär gammal tråd, men jag fick till sist ur tumme och beställde nya rör. Bestämde mig för TAD 6922 från Svalander och anledningen till att jag poster ett ryply är mest att jag vart så himla nöjd med resultatet. Mycket snabbt svar och leverans på strax under två dygn trots helgdagar och liknande. Sedan fick jag en ännu underbarare upplevelse ljudmässigt än när V3'an var ny. De nya rören rycker verkligen tag i och kontrollerar elementen i HD650 på ett helt nytt sätt :)Både musik, film och spel känns mer närvarande och basen är helt vidunderligt fyllig och bra. Jag är så nöjd med både service och resultat att jag vill brista ut i sång :D |
|
|
|
Topic |
|