HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Xmod wireless
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wolverine
Starting Member

39 Posts

Posted - 2008/12/13 :  19:53:45  Show Profile Send Wolverine a Private Message  Reply
Jag är lite nyfiken på Creatives Xmod Wireless.
http://www.idg.se/2.1085/1.121546
http://www.techradar.com/reviews/computing/peripherals/speakers-headsets-and-microphones/speakers/creative-xmod-wireless-282470/review

Den får ju hyfsade betyg när det gäller ljudet (även i Hifi&Musik nr 3/2008), men recensenterna är (möjligen bortsett från H&M) kanske inte direkt mina förstahandsreferenser när det kommer till ljudkvalitet...

Nån här på forumet som har erfarenheter av den?



Hellre åt helvete för starkt kaffe än bara lite för svagt.

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/12/14 :  10:44:20  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Den saknar display!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Wolverine
Starting Member

39 Posts

Posted - 2008/12/14 :  13:06:32  Show Profile Send Wolverine a Private Message  Reply
Jo, jag vet. Men den enda "trådlös-överförings-manick" som jag tycker har ett uthärdligt gränssnitt är Sonos, och det är lite för mycket pengar just nu. Jag räknar alltså kallt med att gå till datorn och byta spår i alla fall. Eller styra iTunes med "Salling Clicker" eller dylikt.

Hellre åt helvete för starkt kaffe än bara lite för svagt.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/12/14 :  21:58:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Airport Express och iPod Touch?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Wolverine
Starting Member

39 Posts

Posted - 2008/12/15 :  00:54:43  Show Profile Send Wolverine a Private Message  Reply
Jag har provat AE, men gillade inte riktigt vad den gjorde med ljudet. Dessutom vet jag inte riktigt om jag orkar konvertera all min flac-musik till alac.
Touch har jag varit sugen på ett tag, men det lutar nog åt en iPhone när nuvarande bindningstid går ut. Men det är sant, det är en betydligt bättre fjärr än Salling.

Hellre åt helvete för starkt kaffe än bara lite för svagt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000