HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Klassika vinyl till salu
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/11/19 :  23:10:13  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply

http://www.blocket.se/vi/18573151.htm?ca=8_s

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/11/20 :  01:21:53  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Jisses vilken samling.
Han borde njuta av den i stället för att sälja den, nu när han ändå var pensionär.
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2008/11/20 :  10:23:24  Show Profile Send Big Pete a Private Message  Reply
Det kan vara en fråga om en hörselnedsättning, jag har själv blivit drabbad den sista tiden. Sådant kan göra att man tappar spellusten.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2008/11/20 :  14:05:13  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Pratade precis med honom och jag sticker dit ikväll, han hade ca 4000 tusen kvar, Det mesta som gått var förvånande weinerklass och mainstream.
Själv är jag på jakt efter ryska kompositörer, specialutgåvor och moderna komp i samma stil. Han skulle ha en hel del av den varan kvar. Verkligen en trevlig norsk man.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2008/11/21 :  08:12:43  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Anton säljer ut sina vinyler till fördel för sin CD-samling som omfattade otaliga hyllmeter. Det var som ett litet biblioteket där väggarna var klädda med cd-skivor.
Fick med mig ca 60 skivor a 10 kr st. De skivor han har är, mahler, mussorgsky, prokofiev, Verdi, stravinsky mm. mm. Det var så mycket boxar att man knappt tittade efter de små vanliga skivorna.
Om jag skulle hittat en av hans skivor på loppis så skulle jag köpt den direkt. Men nu var det så svårt att sortera. Jag fick tom sortera bort Nibelungens Ring i specialutgåva i tjusig tung träbox med Decca på 20 skivor. 3 av skivorna var introduktion och historik till verket:-), kommentarer och behind the scenes fanns redan på denna tid :-) Den var riktigt maffig.

Edited by - Stormen on 2008/11/21 08:20:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000