Det är inte tveksamt om det är olagligt, det är olagligt!
Laddar du ned en kopia är det olagligt redan där och köper du det så strider det i alla fall mot licensavtalet att köra det på annan utrustning än sådan som kommer från Apple. Vidare är det numera olagligt (med vissa väldigt specifika undantag) att kringgå eventuella kopieringsskydd etc. Vad detta innebär i förhållande till forumets regler gällande diskussioner om "hackintosh" kan du nog själv dra slutsatser om.
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
quote:Har väldigt mycket kodat i ape nu så stöd för det är också ett krav. Brukar vara en plugin till spelaren.
Nu måste jag ju fråga: Varför?
När jag övervägde kodningsformat för några år sedan kunde jag inte se en enda poäng med *.ape jämfört med *.flac. De få saker jag haft i *.ape har jag kodat om. Fast det kanske bara är så att du haft/har så mycket i *.ape att det tar för lång tid att koda om?
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
quote: Det är inte tveksamt om det är olagligt, det är olagligt!
Ok då vet jag. Jag visste inte riktigt. En kompis på jobbet sade nått i stil med "att äger man en laglig kopia så borde det inte vara nått problem". Jag hoppades att Apple inte var lika medeltida som våra kära vänner Mikromjuk. Jag är ju van vid Linux där man uppmuntras att dela med sig, istället för att snika och snåla.