HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Gammal man dansar ... så illa
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 14

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/05/07 :  09:57:35  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Vill bara flika in att jag är förtjust, förvirrad och förtvivlat road av att läsa dina små kåserier kring hörvärt Ingvar!
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/07 :  12:31:35  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Det är inte konstigt Micke, förvirringen löper som en röd trål genom alla mina inlägg.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/09 :  07:52:11  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Om vi tar en liten sväng västerut innan melodikrysset kanske?
1987 producerar T-bone Burnett, se där dök han upp igen, tillsammans med Los Lobos deras andra (tredje)skiva By the light of the moon. Detta samma år som dom spelade in La Bamba till filmen med samma namn så den här skivan förvann lite i skauggan av den gigantiska hitten. Det är synd för det här är ett riktigt svängigt och tight mästerverk.
T-bone är medförfattare till några låtar annars eget material plus Prenda del alma som är traditionell, bra musik! och så den magnifika balladen River of fools.

För övrigt så kommer det att bli Ove Törnqist på lodrät 8, det är bara en fråga om kreativ stavning.

Ingvar


Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2009/05/09 07:53:00
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/09 :  11:27:16  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Den 21 Augusti 1978, i Malmö, gör han med den största munnen av alla (han kan ha en SM58 i munnen när han sjunger) tillsammans med sitt band sin sista spelning. Från den sista turnen kom skivan Gasolin Live i Skandinavien, också känd som " Gycklarnas afton". Det här var ett av de allra största rockbanden från Norden någonsin.
Skivan är helt nödvändig med en enorm publikkänsla och fantastiska versioner av riktiga klassiker från vårt hörn av världen.

This is my life och hvad gör vi nu, lille du
är helt magiska och jag hade velat vara med.
Bra inspelning av Sweet Silence Mobile.

Elldeman hade tagit fram fel kryss, fast Ove hade nog tänkt skriva 16 tons men Ernie Ford hann före.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/09 :  23:21:52  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Beserkley records (home of the hits), litet indie-bolag innan indiebolagen var uppfunna.
Det var här Greg Kihn, Jonatan Richman, Tyla Gang, Rubinoos etc startade, och så naturligtvis Earthquake, det ultimata powerpoppunkrockbandet.
Vi tittar på Rocking the world, en live inspelad under en Californienturne under 1975. Producerat av, naturligtvis, Matthew King Kaufman och Glen Kolotkin.
Här finns exakt samma energi som i Rågsved under samma tid, egna riktigt bra låtar och klassiker som Route 66 och Friday on my mind!
Det här är ren skär glädje-rock#180;n-roll och det gäller det mesta Eartquake gjorde, inte minst deras vettlösa version av A tall order for a short guy, bara på singel och så på Beserkleys första samlings Lp Chartbusters.
Detta är verkligen värt att rota i second-hand backarna efter.

quote:
jag hade velat vara med.


Ser att jag uttrycker mig ytterst oklart så här föreligger ett starkt behov av ett klargörande, således: jag velar fortfarande, vilket i och för sig borde framgå med all önskvärd tydlighet om man bläddrar lite i denna tråd eller annorstädes där jag kastar grus i maskineriet.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/10 :  10:35:43  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Efter det gigantiska Dark side of the moon projektet 1973 så fanns det mycket vånda runt uppföljaren Wish You were here, uppgörelsen med saknaden av Syd Barret.
Spaltmetrar är redan skrivet om dessa skivor så det låter jag vara men efter 36-34 års errosion så tycker jag att Whish You were here har tålt tidens tand bättre.

När John var 13 så köpte vi hans första riktiga gitarr, en Ibanez Lonestar, han hada en riktigt bra lärare och botaniserade i mina skivhyllor efter låtar att lära sig. Han lyssnade på Wish You were here, titelspåret, två gånger sen spelade han den, felfritt. Jag hade en stark drift att klippa av strängarna för honom men lade band på mig, avunden gnager fortfarande.

quote:
Vad hette butiken?


Den hette Tors Ljud & Bild och låg mellan Sveavägen och Odenplan, hörnet Hagagatan.
Hifi avdelningen var en trappa ner tillsammans med en riktigt bra skivavdelning, gissa vad lönen gick till.

Jag började där 75 men klädsam blygsamhet förbjuder mig att påstå att om Ni lyssnat på AR his mig hade ni köpt AR.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2009/05/10 :  13:50:07  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
quote:
Den hette Tors Ljud & Bild och låg mellan Sveavägen och Odenplan, hörnet Hagagatan.
Just det. Där var vi definitivt.
quote:
Jag började där 75 men klädsam blygsamhet förbjuder mig att påstå att om Ni lyssnat på AR his mig hade ni köpt AR.
Men då kan det ju inte ha varit dig vi träffade

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/10 :  21:27:33  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Född: Alabama den 17:e september 1923.

Som Ni ser ger jag mig ut på djupt vatten.

Död: 1:a Januari 1953 i baksätet på en Cadillac, tvärtemot legenden så hade han ingen bourbonflaska med sig.

Det finns några giganter som jag inte riktigt vet vad jag skall säga om, men ändå måste, på något sätt.
Att det blir Hiram King Williams nu beror på att Janne tittade up med lite skivor som han rotat fram i sitt arkiv och ville att jag skulle lyssna på.
En av plattorna var Hank Williams as Luke the Drifter. En MGM samling av de låtar han gjorde under pseudonymen Luke the Drifter, långsammare, ännu mer berättande och jordnära än hans vanliga repertoar, men inte direkt heta för den amerikanska radion vid den här tiden. Ett mästerverk.

Men den skiva jag tänkte berätta om heter memories of Hank Williams sr, en märklig historia där man tagit originaltaperna till 15 klassiska Hank Williams låtar och kört i studion så att Hank Williams jr får sjunga duett med sin far.

I några spår blir det helt magiskt, Cold cold heart, Honky tonk blues, I´m so lonesome i could die....

Taskigt ljud, olika tonkorrektion, kass mixning men här finns någonting långt bortom käbbel om mastering och pressning.

Ibland spelar jag den här skivan, ibland ställer jag den bredvid min lyssningsplats i soffan, som en kompis.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2009/05/11 :  15:09:17  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Just den skivan memories of Hank Williams sr finns också i min samling. Inte spelad så ofta. Hank är odödlig, tror jag såg honom i Montgomery, Alabama i höstas.

S
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/12 :  20:43:41  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Going back to the basics!

Jag ser att vi har ramlat av spåret och irrar lite grad just nu.
Således får jag be er gå och hämta rock n Roll handboken och slå upp sida 1.


Alla klara?
Första kapitlet, första stycket: feet 4 1/2 feet apart (?) (ca 150cm), Guitar at knee level, 3 chords, sway rythmically while playing - Your e home free!
I detta fallet tar vi ackorden A, G, D, viktigt med avstånd mellan fötterna, helst 160cm+.
Not Fragile.
Rock n Roll skall inte vara bräcklig, alltså lyssnar vi på Bachman Turner Overdrive från 1974.
Det här är inte överdrivet komplex musik, även jag förstår den, men det svänger!! You ain t seen nothing yet och Roll on down the highway var hittarna men resten funkar lika bra.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2009/05/12 20:50:02
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/17 :  07:35:41  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Livemusik är som ni sett här och där i mina inlägg mycket viktigt föt mig. Ofta är det dom små gigen med liten publik som blir riktigt bra men arenashowerna kan vara mycket mäktiga ibland.

Jag skulle velat vara med den 19:e September 1981 bland de över 500.000! i publiken när Simon & Garfunkel gav sin gratiskonsert i Central Park.

Skivan är en bra tröst för den missen, magin har överlevt kablar, mixrar och mastertekniker. Känslan av publikhavet går igen i lyssningsrummet och ljudet är snudd på overkligt bra. Musiken är perfekt som liverepertoar från inledande Mrs Robinson till avslutande Sounds of silence, det enda jag saknar är pukslagen i The Boxer som ändå nog är min favorit på hela skivan.
Jag antar att det finns nyutgåvor men originalet på Geffen, GEF88575 håller mycket hög kvalitet.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/17 :  09:02:35  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
September 1969 i Dallas och Oktober i San Francisco görs de enda liveinspelningarna med någotsånär professionell utrustning.

Inte förrän 74 blir det en skiva av banden, då var Velvet Underground upplösta sedan 1970, efter Loaded. Paul Nelson sätter ihop en dubbel-LP av de 8 timmar som finns inspelade.

Velvet Underground live 1969, det här är vad rock´n roll handlar om. Det är mörk, nedstämd musik, skrämmande, om att leva på kanten, på baksidan. Det får mig att tänka på mäniskor jag saknar, vänner som gick vilse. Ingen i bandet, vid den här tiden Lou Reed, Sterling Morrison, Maureen Tucker, Doug Yule, är speciellt lysande musiker, men det här är Rock´n Roll!
Lou Reed en stor låtskrivare och här bjuds unika versioner av t.ex Sweet Jane och White light/White heat. Den här skivan är det ingen ide att ta med till en öde ö, för där finns sällan gramofoner, däremot är det helt nödvändigt att ha den hemma i skivhyllan. Det här är Rock´n Rollens absoluta själ.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/23 :  09:32:15  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
1983 kommer Tom Waits första egenproducerade skiva, Swordfishtrombones ut på Island ILPS9762.
Här skapas något riktigt nydanande med mysko instrumenteringar, konstig inspelning, spoken word och fantastiska låtar. När Spin Magazine summerade sina första 20 år placerades Swordfishtrombones på andra plats i deras lista av de 100 viktigaste albumen och det är nog riktigt att den här skivan har påverkat fler alternativ/indie musiker än de flesta andra. Här finns den magnifika In the neighborhood och här föds Franks wild years. Med hänsyn tagen till konstiga instrument ett väldigt äkta ljud.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/23 :  21:14:46  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jag tänkte först vända mig direkt till Keith så Ni kan grilla klart osv. Keith! Att ramla ner från ett träd när man är 62 är inte så hemskt mycket rock n roll. Att ställa in gig för att man ramlat ner från ett träd är inte rockn roll alls.

Lost Highway 088-170-355-12, 4:e spåret Real live bleeding figers and broken guitar strings, det är rock n roll, kanske var det därför Du ramlade ner från trädet. Jag vet att Du velat skriva och spela detta men Lucinda Williams hann före.

Nu är vi inne på det som jag ser som själva själen i allt det här med musik, World without tears, Lucinda Williams magiska skiva från 2003, inte alls lika bejublad av recencenter som Car wheels... men Vanity Fair skrev "Lucinda Williams has made the record of a lifetime", helt klart ett understatement. Rösten på sin absoluta topp och ett antal låtar som gör att håret spretar där inte ens Herr P.G Jeppson vill berätta om. En spännvidd från de bräckliga baladerna som those three days till ovan nämnda rockrökare som Keith skulle kallat det bästa han någonsin gjort, om han inte rammlat ur ett träd i stället.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2009/05/23 21:18:50
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/24 :  20:16:51  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Den 8 Februari 1977 släpps Elektra 7E-1098, våldsamt hyllad av kritikerkåren så blev den ändå inte någon jättesucce försäljningsmässigt. Det är ändå tveklöst så att Televisions första LP, Marquee Moon, hade ett gigantiskt inflytande på alla former av punk och new wave under slutet av 70-talet. Jag köpte den i februari 77, samma dag den kom ut i Sverige och har sedan dess haft ett tveeggat förhållande till skivan. Vissa gånger jag lyssnar hör jag det kritikerna hyllar, andra gånger tycker jag att det är ganska plågsamt. Elevation och See no evil funkar dock nästan alltid och att den här skivan formade en stor del av sen 70-tidig 80 tals rock är klart uppenbart. Försök lyssna innan köp.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/25 :  20:43:51  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Nu tänkte jag att vi skulle ta entitt på en av de mest inflytelserika musikerna i den tidiga "psykedeliska" eran i England, jag tror att progressiv rock är ett bättre uttryck men det fanns inte då.

Som en av grundarna av Soft Machine och sedemera samarbetande med Syd Barret, Brian Eno, Nico, John Cale etc så satt Kevin Ayers mitt i smeten där det hände under sent 60-tidigt 70 tal.

Vänskapen med John Cale fick en liten törn vid den 1:juni 74 då han skulle ha ett gig tillsammans med Cale, Brian Eno, Nico och Mike Oldfield på Rainbow Theatre i London, smolket i bägaren var att John Cale hittade sin hustru i Kevin Ayers säng kvällen innan konserten.

Nåväl, sånt händer, vad jag tänkte vi skulle koncentrera oss på är Ayers LP från 1973, Bananamour. Detta är det mest lättillgängliga han gjorde under den här epoken, änå en smula mysko här och där. Här finns den fantastiska låten Decadence riktad till Nico och den konstiga O wot a dream till Syd Barret men mest riktigt bra rock'n roll och så hans stora låt, Shouting in a bucket blues. Det här är det närmaste Kevin Ayers kom ett ordentligt kommersielt genombrott men sin vana trogen drog han till ett varmare land där vinet är billigt och var borta några år igen. Fanns i alla större skivaffärer 73/74 så det borde gå att hitta i second hand butikerna idag.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/25 :  21:32:34  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
När vi ändå är inne på långhåriga så kan vi ju titta några få år framåt, 1977. Jag köpte de flesta Jackson Browne skivorna, men ärligt talat så satt det aldrig riktigt så där.
Kändes ganska mesigt, för snällt och välpolerat, lite som Eagles på Prozac ungefär.

Han hade alltid fantastiska musiker, David Lindley, Russ Kunkel, Leland Sklar etc, men...nja... fast Så kommer då Running on empty, en "live" från en turne 77. Ingen äkta live, några riktiga konsertspår men resten är inspelat på hotellrum, under rep eller i bussen, livespåren är dock riktigt ok och så den magnifika avslutningen: live från Merriwheather post pavillion, Columbia, Marryland.

Den klassiska avslutningslåten The load-out som övergår i Stay där vi för första gången får höra David Lindley och Leland Sklar sjunga på skiva. Detta spåret täcker skivpriset utan vidare.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2009/05/25 :  22:13:42  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
under stundom har jag tvivlat men så kom då äntligen några rader om Tom Waits, mannen som förtjänar åtminstone ett kapitel :)

Hoppas få läsa dina finurliga kommentarer om fler av mina favoriter snart.

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/06/02 :  23:25:07  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Thomas Alan Waits har faktiskt varit med tidigare, med lite funderingar kring 1976 års skiva Small Change.

Men att han tarvar ett eget kapitel är förvisso sant, vi tar således en titt på en annan av skivorna före Swordfishtrombones, nämnligen Blue Valentine från 78 som inleds med en otrolig version av Somewhere från West side story.
Första gången ett lite nytt sound dyker upp, lite mer gitarrer, lite mer bluesrötter men fortfarande det ganska tillbakalutade anslaget i musiken som tidigare. Nu har han även bestämt sig för att det inte är roligt och uramerikanskt att vara berusad alltid så han har lagt det på hyllan, helt och hållet.

Här får vi magiska ögonblick som Christmas card from a hooker in Mineapolis och Whistlin past the graveyard.
Damen i den röda jackan på omslaget är för övrigt Rickie Lee Jones.

Efter kontroll med berörda myndigheter framkommer att det inte är olagligt att inte inneha alla Tom Waits skivor men betraktas som ytterst oförståndigt.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/06/04 :  23:12:33  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
1972 kommer, uteslutande med Shell Silversteins text och musik, Sloppy Seconds, Doctor Hooks andra skiva.

Det här är nog det bästa dom gjorde, Silversteins fantastiska låtar och Dennis Locorrieres röst i Carry me Carrie eller Queen of the silver dollar och Ray Sawyers i If i´d only come and gone eller The cover of Rolling Stone, varenda låt är bra och här finns det kvar mer rock och rå country än senare.

Dom sålde aldrig några stora mängder skivor i USA, passade inte in i radionormerna, det gick bättre i Europa. Dom hamnade dock på omslaget av Rolling Stone ett litet tag efter denna skivan, fast som tecknad karrikatyr.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2009/06/07 :  21:32:07  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
Har du köpt Silversteins egna album? Freakin' at the freakers ball är helt.....obeskrivlig. Vet att han släppt några till men inte lyckats få tag i någon :(

Myndigheterna låter mig vara, trots min Waits samling så du har delvis rätt, det är lagligt. Faktum är att det borde stå i grundlagen att man skall äga minst 3 av Waits album.

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/06/12 :  22:26:07  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Nu skall vi rakt in i nutid. New West Records, NW 5022.

Så har Steve Earle gjort sin Townes van Zandt skiva.

Redan inledande Pancho and Lefty är långt inne i Herr PG Jeppsons och mitt expertområde, gåshud och ståpäls.
Om vi säger så här: om en chimpans lyssnade på denna låt skulle han se ut som en igelkott.

En och annan svensk kritiker har hävdat att Steve närmar sig sin idol och mentors material med för mycket respekt. Dom begriper absolut ingenting. Steve Earle har så mycket känslor och förståelse för det här materialet att han låter musiken tala för sig själv, utan en massa broderier, han spelar några av världens bästa låtar rakt av, som dom skall vara.

Jag är helt övertygad om att det blir grammys för denna skivan också. Arbetet med att sortera om i RS lista över tidernas bästa skivor är säkerligen redan i full gång.

Här deltar Allison Moorer, Justin Townes Earle och Tom Morello! Resan fram till avslutande To live is to fly är totalt felfri.

I sammanhanget ganska ointressant är att vinylutgåvan är mästerlig på 2 180g plattor av kanonkvalitet, inspelningen perfekt, ren, lite mörk med perfekt uplösning. OBS! vinylutgåvan är begränsad, vänta till i morgon på egen risk.
För att sammanfatta kort: det kanske finns bättre skivor än den här.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/06/13 :  08:52:37  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
While we´re at it: Washington square serenade, Steve´s förra skiva, även den på New West Records.
Den här grammybelönade skivan borde fortfarande gå att få tag i, hittar Ni den så köp.

Från inledande Tennessee Blues som är farväl till GuitarTown via City of immigrants, Sparkle and shine (till Allison), Days aren´t long enough (med Allison) Steve´s hammer (till Pete Seeger)et, nödvändig musik.

Steve Earle spelar Banjo, Dobro, nån sorts dobromandolin och gitarrer, Forro in the dark kompar på City of immigrants, kompbandet på resterande är också magnifikt.

NewWest verkar vara synonymt med riktigt bra inspelning.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/06/14 :  10:47:09  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
I fredags spelade en av de största på Where the action is. Jag hoppas Ni som var där fick ett minne med er.


Under början av 80-talet gjorde Neil Young en rad utflykter i experimenterande i diverse genres. Ingen av skivorna under Geffen tiden blev några succeer och samarbetet blev bara 5 år.

I backspegeln framstår dock ett av alstren som ett litet mästerverk. Det vore tråkigt om Old Ways skulle förbli bortglömd. Det här är en lågmäld traditionell countryplatta med ett fantastiskt band och Waylon och Willie hjälper till med sången! Om Ni missat denna så ge er ut och leta! Fantastisk inspelning.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2009/06/14 :  20:44:04  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Old Ways finns i samlingen. Länge sedan den blev spelad, får ta och leta fram den.

S
Go to Top of Page
Page: of 14 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000