HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 RIAA Musical Fidelity X-LP
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2008/10/08 :  21:20:30  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Har en RIAA Musical Fidelity X-LP pågång. Tror att de tillverkades för ca 8 år sedan. Någon som har någon erfarenhet eller info om denna?

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2008/10/12 :  12:36:48  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Hej R! Jag har en så'n och tycker att den är fantastiskt bra!Tar väl mc-pickuper ner till 350 mikrovolt vilket är väldans bra.Det enda problem jag har haft var att nätdelen (som är en adapter)gav ifrån sig ett mekaniskt brum men det löste jag med att bygga om den i en annan låda.Rekommenderas starkt!!!
Mvh
bula44
Go to Top of Page

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2008/10/12 :  16:34:38  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Tack för ditt svar bula44!

Har precis fått hem RIAA'n vilken är min första. Därför har jag inget att jämföra med. Köpte den på annons för halva priset av en ny NAD så det kan bara bli bra. Hur har du byggt om adaptern? För tillfället har jag brum i förstärkaren så jag får vänta med att lyssna in mig på RIAA'n....
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2008/10/13 :  16:45:40  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Är själv ägare av en sådan. Kan egentligen inte säga så mycket om den, har inte jämfört med andra. Dock när den testades fick den mycket bra kritik. Om jag inte minns fel, mycket för pengarna. Själv har jag aldrig behövt ångra mig. Den är kopplad till min TT2:a. Tror nog Du lär få ut många trevliga timmar av välljud med den. Jerry
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/10/13 :  17:06:58  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Hade en X-LP ett tag men fick det inte till det. Återgick till att använda RIAA:n som fanns i en Linn Wakonda. Den har jag fortfarande.

S
Go to Top of Page

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2008/10/14 :  19:05:45  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Till SW

Vad var det du inte gillade med RIAA'n?
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/10/14 :  19:42:40  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Hade ett sådant men det funkade inte. Kanske var det ok för pengarna (3500) men jag tyckte det blev platt/livlöst och plockade inte ut vad jag förväntade mig.
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/10/14 :  21:12:14  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Jag upplevde det ungefär som iroise beskriver. Platt, livlöst och hårt.

S
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/10/14 :  21:49:41  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Vill säga till dig Roger.L att jag var nöjd med mitt MF, det var först när jag provade ett annat (mer än tre gånger så dyrt som ett nytt MF) som jag upplevde de tidigare beskrivna tillkortakommandena dvs gratulerar du har köpt ett av de bästa riia du kan få för den summan.
Go to Top of Page

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2008/10/15 :  07:55:13  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Ett RIAA som kostar närmre 10' är inte intressant för mig. Min stereo får nog räknas som en budgetgrej... Snyft... Fick denna RIAA för en kostnad som var lägre än hifi-klubbens billigaste. Men om jag har förstått svaren så är RIAA'n okej för sin prisklass när den såldes.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/10/15 :  08:36:04  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Mycket okey enligt mig och som jag jämföra med det jag använder nu var väl inte riktigt rättvist dessutom ville jag inte dissa ett nyköp som en forumkompis gjort. Du har ju också fått ett bra pris långt under 3500:-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000