HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/10/11 :  19:37:45  Show Profile Send huzze a Private Message
Vilken anläggning! Rena mässetupen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/11 :  19:42:13  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Rena mässetupen.

Hi,hi, tack och bock

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2008/10/12 :  16:44:55  Show Profile Send shaft a Private Message
Wow!
Supersnyggt!
/Shaft
Go to Top of Page

hrk
Member

124 Posts

Posted - 2008/10/13 :  17:55:59  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message
Mycket trevlig presentation av bägge systemen.

Framförallt den "lilla" svarven har satt sig på näthinnan , mycket estetiskt tilltalande! Och den låter formodligen ännu bättre än den ser ut!?

Det som återstår för det stora systemet är väl att någon kommer förbi med lite baktakts vinyl så att man verkligen kan avgöra om det håller måttet!

Representant för Respons högtalare i Sthlm
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/10/13 :  18:18:39  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Mycket stiligt och säkert väldigt välljudande:)

p

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/14 :  16:50:09  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Wow!
Supersnyggt!

Tack
quote:
Mycket trevlig presentation av bägge systemen.

Tack, PM:a om du vill ha en stunds lyssning.
quote:
Mycket stiligt och säkert väldigt välljudande:)

Tack, jag trivs i sweetspot

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2008/10/14 :  17:55:27  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Tror jag det. med den fina anläggningen
Tjusigt.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/14 :  19:30:59  Show Profile Send byZan a Private Message

Min nål på Conserto PU gick av vid städning, f*n va klumpigt.
Får ringa försäkringsbolaget i morgon och hoppas på att de ersätter den.Grrrrrrrr

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/16 :  16:46:56  Show Profile Send byZan a Private Message
En ny pu är i antågande, vad det blir?
Ska montera den ikväll.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2008/10/16 :  17:34:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
vi räknar självklart med bilder och en liten utvärdering.
Go to Top of Page

Pharmasist
Starting Member

5 Posts

Posted - 2008/10/16 :  20:01:36  Show Profile Send Pharmasist a Private Message
och hur gick det med försäkringsbolaget? :-)

spännande!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/16 :  22:02:25  Show Profile Send byZan a Private Message
F*n va kul, uppgraderingen genomförd!

Bilder kommer.....

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/17 :  21:44:00  Show Profile Send byZan a Private Message
Har inte tid att ta bilder, sitter bara och njuter.........

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/18 :  14:01:23  Show Profile Send byZan a Private Message
Ähe..åh....... hittade min gamla rullbandspelare bland en massa andra ha bra grejor. Den lyser och verkar fungera, men var är banden? Operation finn fem band eller fler, sätter igång.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2008/10/18 :  14:05:14  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Jag blir också lite nostalgisk ibland
och luftar min Revox, det är en njutning
när man ser bandhjulen snurra.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/18 :  14:10:30  Show Profile Send byZan a Private Message
Min Teac X-20R har stått klart instängd i garderobsluft i ....få se, hm... sedan 1993, usch vad tiden går.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/18 :  23:28:55  Show Profile Send byZan a Private Message
Visst ja, lovade bilder på senaste uppgraderingen.

I denna fina trälåda gömmer sig mitt senaste tillskott.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/19 :  18:57:58  Show Profile Send byZan a Private Message
Fortsatt uppgradering pågår, datum 2008-10-16

Pickup 1: Clearaudio Stradivari

Varför; Consertons nål gick av vid städning, hur klumpigt som helst. Försäkringen täckte en del och jag passade då på att uppgradera pickup 1 på TQ-I tonarmen.
Mina kommentarer och omdömen; En klar förbättring, mer, dynamik, lugnare, detaljerat, bättre på allt, utan att tycka att Consertons egenskaper är så mycket sämre. Fantastiskt nöjd med hur den presterar redan från början, ska spelas in ca 30-50 timmar innan den släpper sägs det

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2008/10/19 :  22:18:46  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Åhh, eget rum... Suck, om man ändå.....

Tjusig anläggning
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/10/19 :  23:59:45  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Med en sådan anläggning är det väl rent logiskt att gitarrpengarna bara räckte till en Epiphone :D
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/20 :  19:52:30  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack Cyrus
quote:
Med en sådan anläggning är det väl rent logiskt att gitarrpengarna bara räckte till en Epiphone :D
Det gäller att prioritera

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Johan G
Starting Member

27 Posts

Posted - 2008/10/24 :  10:57:58  Show Profile Send Johan G a Private Message
Du B, en eloge till dig! Jag har nu läst igenom hela din härliga historia om hur hifi-intresset växt fram och hur hifi-prylarna ändrats genom åren!

Jag gillar ditt sätt att tänka rent designmässigt och funktionsmässigt. Du har helt rätt i att det skall harmonera både utseende och ljudmässigt! Det är ju trots allt någon i huset som skall se på prylarna lite mer ur möbelperspektivet haha

Snygg tråd och häftig anläggning!

En liten frågeställning bara: Har du någon gång funderat på att byta bort 802:orna?

Själv har jag ingen aning om hur det skulle kunna gå att göra rent ekonomiskt och framför allt. Hur mycket ska man upp med för att få det märkbart bättre?!?! Vad ska man ha!?!?!

Nej, 802 är enligt mig den mest prisvärda och mest välljudande speaker man kan köpa för "normala" cash. (kanske därför de blev utsedda till vinnare i tävlingen "världens bästa ljud 2004 i Hifi & Musik hehe)

// Johan, som tycker att de med 802:or förstått någonting

Edited by - Johan G on 2008/10/24 10:58:24
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/24 :  19:57:18  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Snygg tråd och häftig anläggning!

Tack Johan G
quote:
En liten frågeställning bara: Har du någon gång funderat på att byta bort 802:orna?

Jodå, jag har tänkt tanken många gånger, men, har uppgraderat/tweekat stort och smått med andra saker istället. Efter dessa uppgraderingar/tweeks har 802:orna bara blivit ännu bättre, så då har bytes tankarna hållit sig borta.
Man kan ju iofs fråga sig, hur bra dom kan bli?

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/25 :  16:56:56  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu har mitt nya RIAA anlänt och det blev en klar förbättring, är klart nöjd med det.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/25 :  19:31:44  Show Profile Send byZan a Private Message
Fortsatt uppgradering pågår, datum 2008-10-25

Strömförsörjningen till RIAA:t

Power on

Justering av gain

RIAA:t uppställt på plats

RIAA: Clearaudio Silver_G_Balanced Reference Phonostage

Varför; Ville hålla mig inom familjen, tror på att det lirar gott tillsammans. Kan också spela två MC PU, det ena balanserat och den andra obalanserat, omkoppling sker enkelt på baksidan med en knapp.
Mina kommentarer och omdömen; Återkommer när jag spelat ett tag. Nu har det gått ca 2 veckor och det är tyst, alldeles tyst, när det ska vara det. När så ljudet kommer så hamnar allt på plats och spelar riktigt riktigt gott.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2008/11/06 22:18:40
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000