HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Trådar i butikshyllan lyfts om och om igen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/04 :  16:49:45  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
Jag blir ibland en smula irriterad på företagare som postar inlägg under Butikshyllan.

Samma inlägg lyfts om och om igen med endast en liten förändring. Det framgår sällan vad som har förändrats. Det kan vara väldigt långa texter och jag har ingen lust att läsa om allting gång efter annan. Jag vill att det omedelbart framgår vad som har förändrats i inlägget.

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/09/04 :  22:10:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hmmmm... det har jag inte tänkt på.

Hur tycker du att det kan göras bättre?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/09/04 :  23:43:38  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Skulle redigerade avsnitt automatiskt kunna få en annan färg?
Det skulle ju fungera i alla inlägg, egentligen.
I Word-dokument finns ju en sådan funktion, att när man redigerar en text så blir ändringarna t ex röda.
Kanske något att kopiera här?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/09/05 :  07:39:02  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
En ny post istället för att redigera?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/09/05 :  08:05:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Njaaaa
Om du tittar på burikshyllan nu så ser du att Just Audiomagic har betydligt fler poster än alla andra. Skulle alla starta ett nytt ämne för varje ny grej så hade det översvämmats till o från med nya ämnen.

Jag tycker att det är bättre om varje företag har 1 post som dom uppdaterar. Om den sen hamnar överst eller mitt på sidan gör det samma för det står ändå när dom redigarede sidan senast.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/09/05 :  08:26:28  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
OK, nån handlare vill lyfta sina trådar utan att det framgår nåt nytt, känns som ganska omständigt konkurrensmedel och hur länge kommer folk läsa den tråden. Det blir som att "ropa på vargen" tror jag, folk slutar bry sig.
Om en handlare vill betona något så får väl han/hon se till att detta syns.

Handlarna har ju Butikshyllan som "sitt" område, låt dem "härja" fritt där åtminstone.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/09/05 :  09:02:55  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ny post inte tråd...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/09/05 :  09:07:01  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
OK, nån handlare vill lyfta sina trådar utan att det framgår nåt nytt, känns som ganska omständigt konkurrensmedel och hur länge kommer folk läsa den tråden. Det blir som att "ropa på vargen" tror jag, folk slutar bry sig.
Om en handlare vill betona något så får väl han/hon se till att detta syns.

Handlarna har ju Butikshyllan som "sitt" område, låt dem "härja" fritt där åtminstone.

Exakt! Om man lyfter sin tråd för ofta utan vettiga ändringar kommer kunder tröttna och det drabbar självklart företaget självt.

Balansgången är delikat och säkert har olika individer olika trösklar för när det "blir för mycket".

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/05 :  09:26:35  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
Jag tycker nog att handlarna kan göra så som de själva finner vara bäst. Men jag tror inte att de själva är medvetna om problemet. Det är ju lätt att bli lite hemmablind när det gäller ens egna företag.

Jag föreslår att moderatorer påpekar för handlare det lämpliga i att berätta vad som har editerats.

Man kan ju med ganska enkla medel åskådliggöra vad som har förändrats. En röd streckad linje + upplysningen att det som finns nedanför linjen är nytt, eller Marinas idé om annan textfärg.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/09/05 :  10:57:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Ny post inte tråd...

My bad

Det är en riktigt god idé !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/09/05 :  11:18:53  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Håller med Huzze, ny post.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/09/05 :  23:37:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det där med att härja fritt känns som en bra idé. Skall vi prova den ett tag? Behöver vi förändra skrivningen i reglerna för det forumet får att det skall funka? Vad skall jag editera?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2008/09/06 :  00:25:13  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message  Reply
Det verkar väl som det bara är Njord som har problem med det forumet.

I övrigt så tror jag att det blir självreglerande.
Sen undrar jag varför det hela tiden skall presenteras något nytt hela tiden?
Ett forum för handlare kan ju faktiskt fungera så att det som man vill visa upp, vill man visa upp i fler är fem minuter, utan att sedan bli tvungen att krysta fram något nytt.

Det handlar ibland om att få visa flaggan, inget annat.

Det klarar säkert de flesta läsare av att hantera.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.

Edited by - Musik Hemma on 2008/09/06 00:26:20
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2008/09/06 :  01:35:38  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message  Reply
Jo det klarar säkert dom flesta läsare av men det blir nog omedvetet att man hoppar över den handlare som bara uppar och inte byter innehåll.

Till slut överses den tråden helt.
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/06 :  10:39:03  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
Musik Hemma skrev:
quote:
Det verkar väl som det bara är Njord som har problem med det forumet.


Du kanske har rätt. Den forumdelen engagerar mig därför att jag är intresserad av företagens utbud.

Man kan resonera som så att företag som har för långa och trista poster och som mest innehåller gammal skåpmat får skylla sig själva. Jag ser det från en annan vinkel - konsumentens. Det vore tråkigt att missa någonting bra bara därför att det säljande företaget inte begriper sig på marknadsföring. De kan behöva lite hjälp på traven...

Synd att det inte är fler handlare som syns här på vårt forum. Undrar varför?
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2008/09/06 :  11:06:51  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message  Reply
Njord

Hjälp behöver alla ibland.

Jag håller med dig att det vore synd att missa bra information bara för att man anser det trist att läsa en lång tråd.

Om du har några konkreta tips, så är jag den första att ta till mig.
Som sagt, all hjälp man kan få är ju bra.

Jag tycker också att det är väldigt underligt att fler företag inte vill vara här.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/06 :  12:34:01  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
För att ge ett konkret förslag. Det enklaste vore väl om t.ex Pac skickar ett PM till företagen som brukar posta i Butikshyllan. PM:et kan innehålla en länk till denna diskussionstråd. Utifrån det kan de olika företagen dra sina egna slutsatser.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/09/06 :  14:19:29  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Pac: Som förslag:

1 tråd/handlare.
Första posten innehåller all väsentlig info, presentation av företaget/affärsidén/agenturer/ev. specialinriktning samt kontaktuppgifter.

Därefter kan det postas när det kommer nyheter, specialerbjudanden etc.
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2008/09/06 :  16:23:35  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message  Reply
Jag tycker som sagt inte att det är något problem överhuvudtaget som det fungerar nu.
Känns mest som att laga något som inte är trasigt.

Men för att komma med något konkret; jag skulle kunna tänka mig ett klistrat inlägg för varje handlare där all vesäntlig info om företaget presenterades.
Sedan kan man posta i anslutning till nyheterna man vill visa upp.

Nu vet jag inte riktigt hur detta skall funka rent datahanteringsmässigt men kanske det är en variant.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/06 :  17:13:24  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
...Och jag vidhåller att det är ett problem. Ingenting är trasigt, det är sant. Men det är som att ha samma gamla tapeter på väggarna årtionde efter årtionde.
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2008/09/06 :  18:15:10  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message  Reply
Jag börjar förstå varför inte fler handlare vill vara här.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.

Edited by - Musik Hemma on 2008/09/06 18:16:26
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/06 :  19:00:05  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
Så har vi hamnat i det klassiska forumdilemmat. Två kontrahenter vill båda ha sista ordet och målar in sig snävare och snävare i var sitt hörn.

Är inte fikat klart snart?
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2008/09/06 :  19:32:38  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message  Reply
Alltså, Njord.

Jag överlåter gärna sista ordet till dig eftersom jag är less på detta dravlandet nu.

Det är du som tycker att detta är ett problem, och jag håller med dig i vissa saker.
Jag tyckte att du skulle hjälpa till istället för att pipa om att du tycker det är trist osv.

Ditt bidrag var att be om en länk till den här tråden, i vilken du inte bidragit med ett dyft, utan fortsätter att konstatera att du tycker att butikshyllan är ett problem.
Vi vet det nu.

Om det stör dig så hjälp till med en lösning istället.

Efter att du fikat klart kan du gärna få ha sista ordet och behålla det också.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/09/06 :  22:26:05  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
quote:
Det där med att härja fritt känns som en bra idé.

Just den här avdelningen, butikshyllan, släpptes ju fri för ett tag sen, och fungerar väl egentligen utifrån den synpunkten, bra.
Trist om man ska behöva övermoderera i en fri forumsdel.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/09/07 :  09:07:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Butikshyllan är handlarnas egen avdelning. Där gör de precis som de vill i princip. Forumets dynamik och genomslagskraft kan utnyttjas.

De smarta gör fina reklamreportage om sina produkter, "hemma hos"-reportage hos kunder osv. Nya happenings och trådar hela tiden.

De mindre smarta lyfter sin tråd då och då.

Problem??? Nä.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/09/07 :  09:45:17  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
OK, eftersom jag har blåst upp en storm i ett vattenglas så kan jag också lansera en elegant lösning på det som är ett litet problem för mig.

Så här: Om jag irriterar mig på någon handlare så kontaktar jag honom/henne och påtalar vad jag tycker är fel.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000