Ja nu är det dags och ovanligt lättlurad denna gång till att testa det vi hade pratat om jag misstänker att det är asfalts ångorna som har hjälpt till .
Anders
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Att det blev just skiffer är dels för att jag hittade en lämplig bit i naturen, och så är det ganska enkelt att bearbeta, jag har kört med vinkelslip, en modell större och en mindre, utrustade med "diamantklinga", och det går fint att borra med vanliga "betong-borr".
Anledningen att det blev skiffer var att jag har läst en del på internationella sidor att många har upplevt positiva saker med skiffer jämfört mot tunga träplintar (CLD). Detta nämnde jag för P-G vid ett telefon samtal och det visade sig att P-G sitter bokstavligen på ett skifferberg då är det inte långt från tanke till handling.
Nu får P-G berätta mer själv.
Den länk som classe hänvisar är bara en i mängden det finns en del seriösa tester som pekar åt samma håll att det finns fördelar med skiffer och givetvis kan man nog likna det vid laminat för det är uppbyggt lager på lager. Jag kan misstänka att det finns en naturlig resonans dämpning mellan de olika lagren där vissa kan vara porösa medan andra är hårda.
Jag kommer att lyssna på P-G's och gillar jag det kommer jag att bygga min egen version även den med Lenco delar .
Anders
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Daxs att börja planera hur det ska se ut på den 5 mm tjocka aluminium-plattan...
Där efter lite borrande och sågande.
Och provmontering.
Motorn monterad med original fjäderupphängning.
Tallrik och arm..
Och det såg ut att fungera, men, inte hundra %, lagret var monterat på ovansidan vilket gjorde att det fanns ett mellanrum mellan tallrik och topplattan, inte snyggt, så det var bara att riva rubbet och fräsa till en lämplig lager yta på under sidan.... Blev genast bättre. (bilderna visar inte det misstaget )
Efter detta så återstod ett annat problem som jag upptäckte lite senare .
Återkommer i morgon med några stenhuggarbilder.....
Lite godis när man arbetar ser jag Måste vara svårt att klona som Bubbel var inne på då ingen chiffer är den andra lik.Man kan ju alltid hoppas att just din ådra är "the magic one".