HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Koss Spark- / The- Plug
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manw
Member

445 Posts

Posted - 2008/08/18 :  16:27:13  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Hej

Någon som vet skillnaden mellan Koss "The Plug" och Koss "Spark Plug"?

Alltså om det skiljer i ljudkaraktär etc.

/Mats, född nyfiken

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2008/08/18 :  18:46:48  Show Profile Send nalle a Private Message  Reply
Vad jag förstår så är sparkplug gjord så att öronproppen inte utvidgar sig lika snabbt som i the plug vilket underlättar isättande.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2008/08/26 :  08:00:44  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Någon som kan säga något om eventuella ljudmässiga skillnader?

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/08/26 :  09:01:17  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Jag har lyssnat på båda och det är så dåligt ljud i de där att det knappt går att höra några skillnader, basen tar över alla andra register..
Satsa istället på sony 71 (något sådant, minns inte exakt namn) för 200:- eller Creatives lågprismodeller...
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2008/08/28 :  11:51:09  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Har ett par SparkPlug, och upplever dem inte som speciellt "basiga". Använder naturligtvis inte någon spelare med "MegaBass" eller allt vad det nu heter, för att bedöma en lur skall frekvensgången (förmodas) vara rak. Inte heller är jag någon såndär "basgubbe".

Däremot så blev jag besviken på upplösningen, gentemot mina "riktiga hörlurar", men för bärbart ljud tycker jag de funkar.

Lurar lite på om det inte är så att hur man är beskaffad i hörselgången påverkar mycket hur man upplever In-Ear-Lurar. Hade en kolega här på jobbet som insisterade på att jag skulle lyssna på hans Shure "lyxlurar" vad nu modellen heter. Tyckte mest att de lär metalliskt och jobbigt.

Provade i samma veva ett par Koss PortaPro (bygellurar), men dessa upplevde jag som allt för "bastunga" så att mycket av mellanregistret drunknade i basen.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000