HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Neil Young- Massey Hall- Utgåvor Repris/Classic
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/12/17 :  08:50:33  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Sugar Hill ute nu. Hoppas den också kommer på vinyl - i tid...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/18 :  19:49:02  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Finns det någon skillnad på Reprise alt. Classic utgåvan? har sett att man kan beställa båda utgåvorna, vilken tycker ni låter bäst?
-Fredrik

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2009/01/18 :  20:39:02  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Jag har bara hört Classic och den är enastående, så bra att jag köpt två förstapressar, en för att spela och en för framtiden.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/18 :  22:29:01  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
framtiden....som dina barn barn kan lyssna på!!!!

skämt åsido...förmodar att den är värd o inhandla? låter den riktigt bra? om man jämför med Donald Fagen- Murph The Cat? Den LPn slår allt jag har hört på Vinyl!!!

Du har inte hört Rhinos utgåva på Steely Dans- Everything must go (2003)? Tycker att min tyska Reprise låter rätt så dassig i jämförelse med Murph The Cat.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2009/01/18 :  23:08:22  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Ljudkvaliten på "Massey Hall" tycker jag är bättre än "Morph The Cat", lite svårt att jämföra då "Morph" är studio och "Massey Hall" är live.
Den har en närvarokänsla som är sällsynt. Bland det bästa jag hört på skiva.

remains long after,
//Leif
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/19 :  10:18:56  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
ok, låter ju intressant!!!
Ingen som har Reprise Utgåvan????

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2009/01/21 :  09:29:32  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message  Reply
Hej jag mailade Musicdirect.com i USA för de har bara reprise utgåvan i lager, men de säljer också vinyler från classic records.
Jag undrade om det var någon skillnad mellan utgåvorna och om de kan köpa in Classic versionen.

Här är svaret...

"Thanks for the email sir. Per my Music Buyer, there is only one version. We are getting them from Warner Brothers because they are at a cheaper cost but they are the exact same pressings as the ones from Classic. Classic Records supplied Warner Brothers with their release.

Best Regards,

Music Direct Customer Service - "It's The Music That Matters"

Så det är bara att köpa reprise utgåvan...

Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/21 :  19:26:15  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
tack för det svaret silwerfeldt, det var precis det jag ville veta. Reprise utgåvan finns att beställa på www.megastore.se 329:- Live At The Fillmore East kostar 275:- reprise.

Tur att man inte bestält en dyr classic!!!!!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/21 :  22:45:18  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Massey Hall och Live At The Fillmore East på LP med NY är beställda i dag!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Edited by - Freddie Boy on 2009/01/21 22:46:13
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/01/22 :  19:20:21  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tänkte passa på att lämna info jag fick på mail för nån dag sedan, Kanske ingen nyhet för fansen.

Hello Anders,
I am sorry but we no longer have any copies from the first stamper Classic has began using a new stamper on The Massey Hall album
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2009/01/22 :  22:15:50  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Jag trodde nog det, det gäller att hänga på låset.

remains long after,
//Leif
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/01/23 :  15:41:54  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Nu sitter vi och väntar på Sugar Mountain då...något som hört när den kommer?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/26 :  00:05:06  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Vad är det för vits och köpa "first stamper" när Reprise pressningan är den samma? Fick hem Massey här om dagen (Reprise press) och den låter fantastiskt bra.

Vad är Sugar Mountain? är det oxå en gammal live inspelning? Bara Neil med hans Martin?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/01/26 :  21:06:41  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Sugar Mountain i samma serie har kommit ut på CD. Förhoppningvis kommer en LP så småningom.

Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2009/01/29 :  02:42:18  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
quote:
Vad är Sugar Mountain? är det oxå en gammal live inspelning? Bara Neil med hans Martin?
Japp, det är det.
Upptagning från 1968, så det är innan Massey Hall konserten.
Det är dock inte hans kära Martin D45 han lirar på. Den fick han först 1970 om jag inte minns fel
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/01/30 :  21:58:49  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
ok, detta låter ju mycket intressant. när ni får reda på när denna ska släppas så hör av er...

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/02/03 :  22:53:03  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
quote:
Finns det någon skillnad på Reprise alt. Classic utgåvan? har sett att man kan beställa båda utgåvorna, vilken tycker ni låter bäst?
-Fredrik

Jag tror att vikten skiljer, Classics är 200gr och Reprise 150gr

Dom har gjort detta förut med Diana Krall

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Edited by - pederb on 2009/02/04 18:58:19
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/02/08 :  21:06:58  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Fick hem Live At The Fillmore East på LP med NY, beställde en Reprise utgåva för 279:- fick hem en Classic (Hand made) är alla Classic hand made eller är det bara vissa första pressningar?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2009/02/08 :  22:08:25  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Om du menar The Musics "Hand select" process, så kan man alltid få den. "Hand Select process innebär att man öppnar skivan och kontrollerar att den är helt perfekt innan skeppning. Garanterade förstapressar brukar vara ett begränsat antal, så det gäller att beställa tidigt.

remains long after,
//Leif
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2009/02/09 :  11:49:39  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Lite OT, men värt att nämna,

Neil släpper äntligen sin Archivesbox vol 1, efter många års väntan.
En 10 disc DVD-version och en Blu-ray version på lika många skivor, + en 150 sidors bok.
Vågar man vänta på en vinylversion??

Finns att förbeställa hos bla www.discshop.se.

Edit:
Hittade ett youtubeklipp, med en lovande preview:
http://www.youtube.com/watch?v=KgSpVU50-m4
Ps, låten som spelas i videon är från Neils första inspelning med The Squires.. En 7-tums singel som kostar en halv årslön

Edited by - bluemindboy on 2009/02/09 11:57:49
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000