HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Krell + Ipod
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/07/20 :  10:33:05  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message  Reply
Jag var bara tvungen att posta denna bilden. Ipod börjar klättra på min önskelista...


"Learning by doing"

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/07/20 :  13:26:35  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Krell vill ju också börja tjäna pengar på alla bärbara spelare som finns där ute. Skulle vara intressant att se och höra vad denna kan prestera.. Jag personligen har ingen användning för den då jag använder min squeezebox.. Var det inte Krell som körde en demo med en dold Ipod och det såg ut som att de använde sin egna cd spelare? Lyssnarna var lyriska tills de såg att det var en ipod som var källan.. Hifi kan vara riktigt kul ibland! :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2008/08/24 :  15:17:52  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jo men det stämmer nog. I alla fall var det nog Krell-låda med en ipod i som sedan spelade musik genom Wilsonhögtalare om jag inte missminner mig. Kul i alla fall.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/08/25 :  20:58:17  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Men vad gör den? Plockar den ut den taskiga analoga sigalen och försöker göra det bästa av den? Då känns det verkligen overkill. Då är Wadias docka bättre som plockar ut den digitala signalen.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2008/08/25 :  21:16:14  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Även Kiden plockar ut digital signal som jag förstått det.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/09/03 :  16:41:19  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag tror inte det.
Wadias docka lär vara den första som lyckas plocka ut den digitala signalen.
Det är besvärligt för det finns ingen digital signal enligt S/PDIF att plocka ut. Det krävdes en del mjukvaruutveckling för att få till det.
Därför är jag skeptisk till KRELL-lådan. Den analoga signalen från iPod är kanske inte tillräckligt bra.
Red Wine moddar iPodar av fjärde och femte generationen genom att ta den analoga signalen direkt från dac. Det kräver en separat förstärkare för att sedan få ljud.
Red Wine menar att Wolfson-dacarna i dessa spelare är väldigt bra men att övriga elektroniken i signalkedjan håller undermålig kvalitet.
Det lär man inte komma undan med med KRELL-boxen.
Notera att Apple bytte till sämre dacar på den senaste generationens iPodar, vilket innebär att Red Wine inte tycker att de är värda att modda.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000