HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det handlar om glödande musik
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/07/27 :  13:46:15  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply


Så här ser lyssningspositionen ut hemma hos Jonne. Han har förmånen att få leka i ett eget rum . Jag för egen del tycker att han fått till ett mysigt rum att sträcka ut sina hifiäventyr och njuta av musiken.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/07/29 :  10:30:36  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply




Då var det dags för lite samlade intryck från mötet med Jonnes anläggning.

Uppställningen av högtalarna får kategoriseras under närfältslyssning. Jag blev lite förvånad över den upplösning som jag fick möta, det är väl inte Von Schweikerts signum annars. Det finns inga områden som sticker ut, allt känns sammanhållet om vi bortser från ett litet problem i de lägre områdena där en ståbas kan trycka lite på rummet. Klangfärger upplever jag som naturliga och jag skulle verkligen vilja beteckna detta som en musikanläggning som är anpassad för vokaljazz & singer/ songwriter där närvaron återspeglas attraktivt.

Jag tycker att Jonne har valt en väg som tar hänsyn till hans rum och den musik som ger honom de här underbara ögonblicken av en upplevelse och musikalisk närvaro.

Tack för en trevlig dag Jonne!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/07/29 :  22:05:55  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Tack för en trevlig dag Jonne!


Tack själv Audionet
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/07/30 :  07:09:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Första gången jag var hemma hos Jonne med kameran så var det helt andra grejer som spelade. Ett lite mindre rum men ack så välspelande o ett Mycket bra val av komponenter kontra rummet !!!

Jag får väl ta o sladda förbi en dag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/07/30 :  08:07:15  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Håller med, Jonne har fått tag i välljudande prylar, mycket imponerande!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/07/30 :  08:18:41  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Ett lite mindre rum


Det är samma rum Johan, det är Audionet som har trollat med kameran.
Bara till att köra förbi,Jag har ett besök hos dig också som väntar.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/07/30 :  08:22:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Att det är samma rum ser jag ju

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/07/30 :  08:28:10  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Jonne har fått tag i välljudande prylar


Tack iroise
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/07/30 :  08:30:43  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Att det är samma rum ser jag ju


Gomorron
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/07/30 :  09:17:16  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Semester Jonne? Småningom gör jag gärna ett besök, har haft det i tankarna länge men semester/arbete har stört planerna.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/07/30 :  09:22:22  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag hänger med dig iroise på den rundan som sagt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/07/30 :  15:32:42  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Nej tyvärr ingen semester
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2008/08/01 :  12:20:42  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Visste väel att det var du
Har haft förmånen att besöka detta rum.Och lät bra gjorde det då också.Audioneten verkar ha gjort pricken över I:et.Den fanns ju inte i huset när jag var där.Kul och se nån som vågar matcha lite ovanligt.Nu ramla det kanske ut en raket ur munnen på mig då KR och Audionet är välkända parhästar kanske men det vet jag ingenting om.Då är det kanske ovanligare att matcha(300b?)med von Schweikert så blev det en 2stegsraket istället
Vad säger du Jonne och hur tänkte du??
Men det är en anläggning en annan lätt hade kunnat leva med.Snygg dessutom och KR ser ju bara så brutal ut en stärkare kan
RESPEKT!

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/08/01 :  18:32:31  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Tack Tack McEnroe

Så här står det på hemsidan om Vr-1:an

Minimum Power:
8 watts per channel. Single Ended Triode Amps welcome!

Och det väckte ett visst intresse

Hur tänkte jag ? Att en relativt billig högtalare kan låta väldigt bra bara den får rätt förutsättningar.Blev varse om det med Snell J II:orna.

Och på den vägen är det, Audioneten är fantastiskt.Tilsammans med KR så blir det väldigt dynamiskt och kraftfullt ljud.Häftig känsla när man sitter och lyssnar och tittar på Vr-1:orna och ser hur små dom är.Kul
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/08/01 :  18:59:10  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Det känns som om ett besök hemma hos dig Jonne skulle vara kul .

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/08/01 :  20:15:49  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Alltid kul med besök
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2008/08/02 :  09:40:52  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
quote:
Minimum Power:
8 watts per channel. Single Ended Triode Amps welcome!

Och jag som trodde du gick på lina
Hur nära kombon Audion/Uscher är du??

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/08/03 :  21:12:47  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Hur nära kombon Audion/Uscher är du??


Ingen aning faktiskt, det enda jag kommer ihåg att det lät mkt bra och att det var första gången jag hörde rör & trioder.

Sen att det blev KR Enterprise är en tillfällighet.Den bara dök upp, 15 kraftfulla watt var ju precis vad jag behövde.



Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/08/05 :  12:31:38  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
En träff hemma hos dig verkar vara lockande för flera!!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/08/05 :  19:12:38  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
En träff hemma hos dig verkar vara lockande för flera!!


Träff ska vi ha
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2008/08/06 :  07:59:37  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Den där KR har jag testat hemma
En super maskin,gott om kraft o känsla.
Min kompis har en annan variant med B52 rör ihop med SF guaneri
och det är magiskt.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/08/06 :  11:21:51  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag är med på träff. Har haft svårt att få tummen ur pga diverse projekt som stjäler ens tid men när det gäller träff så är det megaintressant.

EDIT: får inte glömma ett annat skäl att hälsa på jonne förutom den jättetrevliga familjen, maten, ja jisses vad gött det var Tänker fortfarande på tacopajen....

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2008/08/06 11:23:23
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/08/06 :  17:00:55  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
EDIT: får inte glömma ett annat skäl att hälsa på jonne förutom den jättetrevliga familjen, maten, ja jisses vad gött det var Tänker fortfarande på tacopajen....



Menar du att jag ska bjuda Tacopaj igen
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2008/08/06 :  17:15:30  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Här var den på besök hos mej..
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=46637&SearchTerms=kr,enterprise

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/08/06 :  17:34:40  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Ja jag röstar för tacopaj, superläckert.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2008/08/06 17:35:46
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000