Provade först med Supra coax, tyckte det lät bra. Men för säkerhets skull beställde jag en "bättre" digitalkabel som inte var så mycket dyrare... tänkte väl att det var kul med lite lull-lull även om det inte borde va nån skillnad... (ja, jag är en nörd )
Hem kom min Signalcable Silver Resolution digitalkabel, tjongade in den och _minsann_ lät det inte bättre ! Hade kvar supran så jag kunde köra A/B-tester, vilket jag också gjorde. Jag fattar verkligen ingenting, borde inte bli skillnad men jag upplever sådan iaf. Ganska tydlig också.
Supran lät lite yvig, med hyfsat bra bas men något spretig återgivning. Signalcable SR lät mer fokuserad, instrumenten blev tydligare och bredd- och djupinformation klart bättre.
Hade faktiskt inte väntat mig detta. Men det är inte första gången ens fördomar kommer på skam . Sitter därför nöjd med min Signalcable SR, någon billigkabel kommer inte på fråga för min Squeezebox.
Har ännu inte testat olika kablar mellan min klämbox & dac. Kör idag med en triax-kabel från Elfa med WBTs Nextgen-kontakter. Har tidigare testat olika digitalkablar och funnit några favoriter. Men tills ekonomin tillåter annat så blir det min "home made" från Elfa. Den höll i alla fall fanan högt i tidigare tester mellan drive & dac som jag gjort... Men det ska bli spännande framöver å göra en ny urskiljning mellan digitalkablar! Kanske jag denna gång inte kommer höra någon skillnad? Vilket skulle vara bra... För plånboken... ;-)
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -