HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Historia och nutid i skön harmoni
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/19 :  09:59:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har varit hemma och kollat in ett system som blandar nutid och historia i skön harmoni.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/06/19 :  10:10:00  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Schyssta flänsar...känner igen dem men kan inte placera dem.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2008/06/19 :  10:18:07  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ahhh... First Watt av Nelson Pass, vilken modell är lite svårt att gissa enbart på flänsen men en vild gissning kan jag våga mig på F5.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/06/19 :  10:22:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst känner man igen de flänsarna.

Då kanske vi ska gilla på Horn eller coaxer till detta ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2008/06/19 :  10:28:22  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Oj, intressant

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/19 :  10:52:39  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Den här personen har en mycket stor samling skivor och till det behövs det nålar av olika slag. Någon som ser en raritet här?



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/21 :  17:04:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tänkte vi skulle börja med att titta lite närmare på svarven i det här systemet.

Motorn är extern och driver skivtallriken med en gummirem.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/21 :  17:36:10  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ganska maffig skivtallrik eller hur?



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/21 :  19:59:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Armen är gjord i ett mycket lätt och hårt material, kolfiber.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2008/06/21 :  22:27:40  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
kolfiber är verkligen ett snyggt material
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/06/22 :  07:27:48  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Den där motorn känner man igen, den tillhör en Pro-Ject RPM 10

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/22 :  16:37:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Project stämmer bra.



Här ser man Denon DL103 SA pickup'n lite bättre. Det är en jubileumsutgåva av denna väldigt kända modell som funnits i många år.



Jag hittade lite information om den här

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/23 :  12:37:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply




Lite olika ljus på samma svarv.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/24 :  08:38:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Io har ganska nyligen flyttat till denna lägenhet och inte fått upp allt ur flyttkartongerna men ändå finns det en försvarlig mängd skivor i hyllorna.





Mycket opera och engelskt 60-70 tal.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2008/06/24 08:38:55
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/24 :  21:34:41  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Försteget är en tvådelad historia som stog lite knökigt till så det var svårt att fota

Nätdel


Signaldelar och en klassiker



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/06/24 :  21:54:24  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Haklapps-varning.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/06/25 :  08:09:48  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jösses vad mycke#180;skivor....väntar ivrigt på fortsättningen

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Bynne
Member

156 Posts

Posted - 2008/06/25 :  17:08:35  Show Profile  Visit Bynne's Homepage Send Bynne a Private Message  Reply
Mycket vacker svarv. Man blir inte lite sugen...
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/25 :  18:04:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Drivningen av högtalarna stod de här kända stegen för, parallell 300B koppling.





Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/06/25 :  19:44:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Gamla härliga luftlagrade bänkar...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2008/06/27 :  09:08:12  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Luftlagrade bänkar är mycket bra! Jag gjorde en test för ca tio år sedan med hjälp av en LP-12a.

Jag placerade skivspelaren på olika underlag, la på en skiva - utan att starta spelaren och spelade in de luft- och stomburna vibrationer som spelaren sög i sig. Jag använde helt enkelt skivspelaren som en mikrofon och spelade in signalen via ett RIAA-steg. Kedjan bestod av skivspelare, RIAA och DAT. Det var allt som var hopkopplat.

Samtidigt spelade jag ett musikstycke riktigt högt på CD.

Det sämsta resultatet fick jag när jag placerade vinylspelaren direkt på golvet; gillestuga med betongsula. Det var inget problem att höra vilken musik jag spelade på CDn!

Targetstativ med spikes nedåt var nästan lika illa.

IKEAs Lack-bord, lite bättre. Men det gick fortfarande att höra vilken musik jag spelade på CDn.

Till slut Solid Techs luftlagrade hylla. Mer eller mindre knäpptyst...

Sedan dess har jag stor respekt för luftlagring!

/Io

Edited by - Io on 2008/06/27 09:49:15
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2008/06/29 :  16:19:02  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Min skivspelare står på en 70-80mm tjock skumgummidyna och den står 50cm vid sidan av mina stora högtalare. Aldrig några problem när man går över golvet och oavsett hur starkt man spelar.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2008/06/29 :  17:37:37  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Det här var kul att se. En riktig drömanläggning hittills.
Ännu en Denon 103a att sukta efter. Är detta den ultimata modellen?
Själv använder jag Ikea lackbord som underlag för min skivspelare men det beror en hel del på att det är så snyggt, billigt och legendariskt.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2008/06/30 :  09:34:58  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Ja, 103SA är Denons häftigaste 103a i dagsläget. Det är en jubileumsmodell som kom i fjol.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/07/05 :  21:45:28  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu är jag tillbaka från några dagar i Spanien och kan fortsätta med några bilder.

Så här ser den digitala signalkällan ut tillsammans med extern DAC.



Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2008/07/05 21:45:57
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/07/06 :  21:38:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Front som passar till den läckra kylflänsen ser ut så här.



Så vitt jag vet så är det den första Nelson Pass integrerade förstärkaren som finns.. Jag gillade den men jag lyssnade väldigt kort så jag kan inte säga något med säkerhet.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000