HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Philips SBC HP1000 erfarenheter?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/05/30 :  22:58:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hej forumkompisar!

Jag har "snubblat" på ett par Philips SBC HP1000. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig om dem?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/06/02 :  16:20:54  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Använder dem till datorlyssning...fungerar bra!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/07/04 :  20:35:18  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jag hade ett par under lång tid, nu är jag ingen van hörlurslyssnare - men jag kan inte påstå att de var speciellt mkt sämre än mina nuvarande HD 650...

Bra komfort och trevlig byggkvalitet, mina kom i en låda med fusksiden på insidan..

Kostade dryga 2000 kr när dom kom - men var väl nere för under tusenlappen innan dom slutade tillverkas...

Kort sagt mkt bra lur för pengen :)

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/07/04 :  20:45:04  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Mycket nöjd med mina. Bättre till Jazz och soul än svampar och metal.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/08/08 :  08:18:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Så där ja! Nu har de fått spela in sig på datorn ett tag. De är en klart trevlig bekantskap. Det skall bli roligt att se hur de ragerar på diverse hörlursförstärkare framöver.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2008/08/17 :  21:15:13  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Håller med om att den passar bättre till akustiskt än till elektronisk musik, men för den förstnämnda så tycker jag att den låter mycket rent och klart. Har i och för sig inte direkt jämfört med dyrare lurar, men funkar för mig i alla fall.

Äger även ett par Philips SBC HP890, dessa är mer spelglada i basen när det gäller elektronisk musik, men på bekostnad av upplösningen i mellanregistret.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2008/10/29 :  22:36:55  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Min bror valde dessa framför HD600, och det lilla jag hört dem låter de MKT bra.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000